کد خبر 539644
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر ادعاهای خود را درباره ایران مطرح کرد و گفت: در کنار متحدان و دوستانمان علیه سیاست های ایران ایستاده ایم

گروه فیلم و صوت مشرق، جان کری در جلسه استماع کمیته روابط خارجی آمریکا با موضوع بازبینی درخواست بودجه وزارت امور خارجه آمریکا برای سال دو هزار و هفده با دفاع کامل از رژیم صهیونیستی تاکید کرد:به علت چالش ناشی از تهدیدهایی که ایران و دیگران ایجاد می کنند، ما همچنان مشغول همکاری بی سابقه نظامی ، اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل هستیم. ما همچنان متعهد به کمک به همپیمان خود هستیم تا (اسرائیل) با محیط امنیتی پیچیده خود مقابله کند و از برتری نظامی کیفی خود اطمینان داشته باشد.

{$sepehr_media_1403099_400_300}
دانلود

جان کری در ادامه این جلسه افزود: ما هر روز با اسرائیل کار می کنیم تا تحریم ها را اعمال کنیم.

سال گذشته ، ما با شرکای پنج بعلاوه یک ، درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) مذاکره کردیم و تک تک مسیرهای احتمالی دستیابی ایران به توانمندی هسته ای را قطع کردیم و این کشور را ملزم کردیم که هزاران سانتریفوژ خود را  غیر فعال کند، به قلب راکتور آب سنگین خود بتون بریزد و نود و هشت درصد ذخیره اورانیوم غنی شده خود را به خارج انتقال دهد.

به علت این گام ها و بازرسی قوی و تدابیر راستی آزمایی که تهران با آنها موافقت کرده است، تهدید(ناشی از) یک ایران مسلح به سلاح هسته ای فروکش کرده است، همپیمانان ما امنیت بیشتری دارند و ما نیز همین طور.

در ماههای آینده ، ما همچنان با کنگره مشورت نزدیک خواهیم داشت درحالیکه پیروی و تبعیت ایران از برجام را زیر نظر داریم. ما در مخالفت با سیاست ها و اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه، در کنار دوستان و همپیمانان خود هستیم .