کد خبر 53634
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران هشدار داد كه استكبار جهاني مي‌خواهد انقلابهاي اسلامي را از مسير خود منحرف كند و مسلمانان بايد هوشيار باشند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با گراميداشت سالگرد شهادت شهيد مصطفي چمران، وي را شهيدي عالم، مجاهد و فداكار توصيف كرد و اظهار داشت: ما در آغاز روز مبعث پيامبر(ص) و تحول انسانيت هستيم، امروز شاهد خيزش‌هاي اسلامي در كشورهاي مسلمان هستيم، لذا استكبار جهاني مي‌خواهد انقلابهاي اسلامي را از مسير خود را منحرف كند كه بيشتر مسلمانان نبايد اجازه اين كار را به آنها بدهند كه قطعاً به پيروزي خواهند‌ رسيد.

وي ريشه اين انقلاب‌ها را انقلاب اسلامي ايران و نهضت حضرت امام خميني(س) در 15خرداد دانست و گفت: 15 خرداد سرآغاز يك تحول در شهيد چمران شد؛ وي كه در آمريكا تحصيل مي‌كرد و جزو چند تن از دانشمندان برجسته جهان در رشته خود بود، بعد از جنگ شش روزه و شكست اعراب از اسرائيل تحولي در زندگي عملي او شكل گرفت و مصمم شد به گونه‌اي ديگر به صورت مستقيم با اسرائيل و رژيم پهلوي مبارزه را اغاز كند و با گذراندن دو سال آموزش سخت چريكي، در جنوب لبنان و مرز اسرائيل مستقر شد و سه سال بعد اسرائيل از جنوب لبنان بيرون رانده شد.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با يادآوري اينكه شهيد چمران بعد از پيروزي انقلاب آماده ورود به ايران شد و اين در حالي بود كه رزمندگان لبنان نيز آماده حضور و كمك به ملت ايران بودند، گفت: شهيد چمران در بدو ورود به ايران در پيروزي انقلاب اين گونه مي‌گويد: " خدايا من به شكرانه اين پديده بزرگ خوش دارم چيزي تقديم تو كنم، اما چيزي جز جان ندارم، نمي‌دانم خدايا تو را چگونه شكر كنم، مي‌خواهم همه چيز خود را بدهم و با كمال اخلاص آنچه را دارم تقديم كنم "مالي ندارم، قلبي سوزان دارم كه آنرا تقديم كردم. آمده‌ام كه خود را قرباني راه تو كنم و همه حيات و هستي خود را به شكرانه اين پيروزي بزرگ تقديم تو كنم ".

وي ادامه داد: دست نوشته‌ ديگر از شهيد چمران كه امروز بسيار به آن احتياج داريم بدين شرح است كه او مي‌گويد: "خدايا، به هر كس دل بستم دلم را شكسته، عشق هر كه به دل گرفتم او را از من گرفتي، هر جا خواستم دلم را آرامش كنم، تو يكسره بر هم زدي و در طوفان رهايم كردي تا هيچ آرزويي در دل نپرورم و به هيچ چيز اميد نداشته باشم و جز تو محبوبي نگيرم و به جز تو آرزويي نداشته باشم و جز در سايه توكل تا آرمش و امنيت احساس نكنم خدايا تو را به همه اين نعمت‌ها شكر مي‌كنم".

رئيس شوراي شهر تهران در پايان گفت: ما هم به خاطر نعمت اسلام، انقلاب، امام(س)، شهدا، نعمت بزرگ مقام معظم رهبري و ملت خوب، ارزشمند و شاكر، خداوند را شكر مي‌كنيم.