کد خبر 521847
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد. این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج طی یادداشتی در کانال شخصی اش و در تحلیل دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس نوشت: روز گذشته ( ساعت 16/30) دو شناور رزمی آمریکا شامل 10 نظامی ( نه مرد و یک زن ) این کشور که مسلح به سلاح های نیمه سنگین نیز بودند، پس از تجاوز به آب های سرزمینی ایران در اطراف جزیره فارسی، متوقف و سرنشینان نظامی آن توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت شدند.
در هنگام مقابله با شناورهای رزمی متجاوز آمریکایی، ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه که در نزدیکی این واقعه ( در آب های بین المللی ) در حال گشت زنی بود، تنها نظاره گر این عملیات سپاه شد.

 نگاه اول :

در نگاه اول شاید این طور گفته یا وانمود شود که اقدام شناورهای رزمی آمریکا، غیر عمدی و از روی اتفاق بوده است.
در این رابطه باید گفت؛ شناورهای نظامی مجهز به جی پی اس می باشند و علاوه بر اینکه با منطقه ماموریت خود به طور کامل آشنایی داشته اند، از طریق سیستم ناوبری یگان مربوطه نیز هدایت می گردند.
 
 نگاه دوم :

تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی ج.ا.ا را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد.
در نگاه دوم همزمانی تجاوز نظامی آمریکا با خارج شدن قلب نیروگاه هسته ای اراک که نشانه متوقف و معکوس شدن برنامه هسته ای ایران است، پیام کار آمدی راهبرد آمریکایی " تهدید، تحریم، تحقیر " را به طرف ایرانی و جهان منتقل می کند.
از سوی دیگر این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.
در این چارچوب، طرف آمریکایی به دنبال ایجاد این ادراک و انتقال این پیام بود که حتی عمل به همه تکالیف از سوی ایران در برجام، باز هم با " سخت گیری، تجاوز و تحقیر " از سوی ایالات متحده در پسا برجام همراه خواهد شد.
آمریکایی ها از این طریق و به زعم خود، می خواستند پاسخ لازم به آز مایش موشک های ایرانی به ویژه موشک عماد را هم داده باشند.
 حالا با دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی و توقیف شناورهای رزمی آمریکا، آن هم در آستانه سخنرانی سالیانه اوباما، این واشنگتن است که پیام لازم را از تهران دریافت می کند.
- آمادگی رزمی نیروهای مسلح ایران به ویژه سپاه
- اقتدار ایران در برابر هر گونه اقدام آمریکا و متحدان آن
-هوشمندی ایران در جنگ ادراکی و عملیات روانی استراتژیک
با این شرایط اکنون آمریکا ضمن تحقیر شدن در برابر ایران، باید برای آزاد سازی نظامیان متجاوز خود، همانند انگلیسی ها مجبور به گدایی از ج.ا.ا بشود.