بحران در صنعت خودروسازی کشور خصوصا نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای داخلی که در کمپین‌های اخیر نمایان شده، وزیر صنعت را به فراکسیون کارگری مجلس کشاند تا از نمایندگان برای حل این بحران، استمداد بجوید.

گروه اقتصادی مشرق- نادر قاضی‌پور عضو فراکسیون کارگری مجلس از برگزاری جلسه این فراکسیون با محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اوضاع حاد صنعت خودروسازی کشور خبر داد.

قاضی‌پور در گفتگو با مشرق محتوای این جلسه را بیان انتظارات و مطالبات نمایندگان مجلس از دولت برای بهبود اوضاع صنعت خودروسازی کشور و ارائه راهکارهایی در این زمینه عنوان کرد.

در این جلسه که یکشنبه شب در مجلس برگزار شد، اعضای فراکسیون کارگری مجلس در مجموع 7 راهبرد و مطالبه اساسی در مورد صنعت خودروسازی کشور را مطرح کردند.

راه‌های افزایش کیفیت خودروهای داخلی اولین و مهمترین موضوعی بود که اعضای فراکسیون کارگری مجلس در این جلسه بیان کردند. به گفته قاضی‌پور دومین اولویتی که در این جلسه مطرح شد، لزوم برنامه‌ریزی دولت برای کاهش قیمت خودروهای تولید داخل بود.

قاضی‌پور مطالبات دیگر فراکسیون کارگری از وزیر صنعت را جلوگیری از تعطیلی قطعه‌سازان داخلی، فراهم کردن امکان حضور خودروسازان معتبر جهانی در ایران به صورت سرمایه‌گذاری مشترک برای تولید و عرضه خودروهای با قیمت مناسب، جلوگیری از واردات خودروهای بی‌کیفیت چینی و جلوگیری از واردات خودروهای لوکس عنوان کرد.

عضو کمیسیون صنعت مجلس در این باره افزود: درباره هر یک از 7 اولویت فوق، اعضای فراکسیون کارگری راهکارها و پیشنهادهای خود را به اطلاع وزیر صنعت رساندند.

قاضی‌پور همچنین خبر داد که در این جلسه مقرر شد با هدف حمایت و دلگرمی خودروسازان داخلی، مقامات ارشد دولتی به طور مستقیم از کارخانجات بازدید کنند و حضور امروز محمدباقر نوبخت در ایران خودرو و بازدید وی از مرکز تحقیقات، سالن مونتاژ و بدنه این شرکت در راستای تصمیمات جلسه دیشب بود.