کد خبر 46988
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳

رييس جمهوري امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح سد کمال صالح در استان مرکزي از طراحي و برنامه ريزي کشورهاي غربي براي ايجاد خشکسالي در برخي مناطق جهان از جمله ايران خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاين، محمود احمدي نژاد که براي افتتاح سد و سامانه انتقال آب کمال صالح به اراک سفر کرده است، با اشاره به مقاله يک سياستمدار غربي که از بحران آب در 30 سال آينده خبر داده و در آن از خشک شدن مناطقي از کره زمين از سمت ترکيه و ايران تا شرق آسيا سخن گفته است، افزود: محدوده ترسيم شده در مقاله اين سياستمدار غربي بخش هايي را شامل مي شود که آن ها از تمدن سازي و فرهنگ آفريني کشورهاي اين محدوده درهراسند.
احمدي نژاد با بررسي وضعيت بارش و تغييرات آب و هوايي در يک سال اخير در منطقه آسيا و اروپا تصريح کرد: بر اساس اخباري که صحت آن در مورد وضعيت آب و هوا مورد تاييد قرار گرفته است، کشورهاي اروپايي با استفاده از تجهيزاتي خاص، به گونه اي عمل کرده اند که ابرها تخليه شده و ابرهاي بارش زا به کشوري هاي منطقه از جمله ايران نرسد.
رئيس جمهوري با بيان اينکه اين يک حادثه طراحي شده است، گفت: اين موضوع از طريق مراجع حقوقي کشورمان پيگيري خواهد شد و اين کار زشت نبايد ادامه پيدا کند.
وي هدف کشورهاي اروپايي را از انجام اين اقدامات، ايجاد تنش و تخاصم در آب هاي مرزي کشورها عنوان کرد و افزود: اعتقاد دارم همان طور که پيش از اين نيز اعلام شده بود، جنگ آينده جنگ آب است.