کد خبر 460062
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به‌تازگی، محققان امنیتی روشی را ابداع کرده‌اند که با استفاده از شتاب‌سنجِ تلفن همراه می‌توان اطلاعات ورودی صفحه‌کلید را به سرقت برد.

 به گزارش مشرق، محققان دانشگاه‌هایMIT و جورجیا در یک اجلاس سایبری، روشی را ارائه کردند که با استفاده از شتاب‌سنج تلفن همراه می‌شود اطلاعات ورودی صفحه‌کلید یک رایانه را ثبت کرده و به سرقت برد.

در این روش یک تلفن همراه که مجهز به شتاب‌سنج است، در نزدیکی صفحه‌کلید رایانه قرار گرفته و لرزه‌های ارسالی از صفحه‌کلید در هنگام تایپ کردن را ثبت می‌کند. به‌گفته‌ی محققان مسئول پروژه، باوجوداینکه احتمال هک شدن از طریق این روش بسیار پایین است اما این روش خطر امنیتی مهمی محسوب می‌شود.

به گفته‌ی پاتریک ترینر (Patrick Traynor)، یکی از محققان اصلی این پروژه، این روش در 80 درصد موارد درست عمل می‌کند. ترینر افزود که اغلب تلفن‌های همراه هوشمندی که در دو سال اخیر به بازار معرفی شده‌اند توانایی انجام چنین حملاتی را دارند.


پاتریک ترینر

شاید این‌طور به نظر بیاید که درصورت دور کردن تلفن‌های همراه ناشناس به رایانه خود از خطر این حمله در امان خواهید بود؛ اما یک هکر می‌تواند تلفن همراه شما را به‌وسیله‌ی یک بدافزار آلوده کرده و از طریق شتاب‌سنجِ تلفن همراهتان اطلاعات ورودی صفحه‌کلید شما را به سرقت ببرد.

منبع: سایبربان