کد خبر 428445
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۶

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشوراعلام کرد:‌مسئولینی که اطلاعات طبقه بندی شده دارند مجاز نیستند از گوشی‌های هوشمنداستفاده کنند.

به گزارش مشرق،‌ روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر شماره امروز یک شنبه 4 خبر را منتشر کرده است.

درخواست غرامت عربستان بابت حادثه مشهد

معاون کنسول عربستان سعودی در مشهد اعلام کرد به درخواست خانواده‌های قربانیان عربستانی حادثه هتلی در مشهد، کنسولگری این کشور در نظر دارد شکایتی طرح کند.
به گزارش «عصر ایران» به نقل از «عرب نیوز»، «عبدالیحیی الحمرانی» افزود: «بابت کشته شدن 4 کودک و مصدومیت 36 شهروند سعودی به درخواست خانواده‌های قربانیان و آسیب دیده‌ها، درخواست دریافت غرامت (دیه) خواهیم کرد.» گفتنی است بنا به درخواست خانواده‌های سعودی، پیکر چهار زائر عربستانی روز پنجشنبه با حضور دیگر زائران سعودی در گورستان مشهد به خاک سپرده شده است.

ممنوعیت استفاده از گوشی‌ هوشمند برای مسئولین

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشوراعلام کرد:‌مسئولینی که اطلاعات طبقه بندی شده دارند مجاز نیستند از گوشی‌های هوشمنداستفاده کنند. سردار غلامرضا جلالی در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه درباره‌ استفاده مسئولین از گوشی‌های هوشمند اظهار کرد: برای این موضوع دستورالعملی تهیه کردیم که در حال ارسال برای تصویب است.

چون مسئولینی که اطلاعات طبقه بندی شده دارند مجاز نیستند از گوشی‌های هوشمند استفاده کنند. و برای این دست کارکردهای اداری طبقه بندی شده باید از سایر گوشی‌ها استفاده کنند. وی ادامه داد: معمولا از اطلاعاتی که وارد گوشی های هوشمند می‌شود یک بک آپ گرفته می‌شود که دیگر قابلیت حذف آن وجود ندارد وبه نوعی شرکت‌های سازنده به آن اطلاعات دسترسی دارند پس کسانی که از گوشی های هوشمند استفاده می‌کنند باید بدانند که اطلاعاتی که در گوشی خود دارند به راحتی در اختیار شرکت‌های سازنده قرار می‌گیرد. جلالی تاکید کرد: استفاده از گوشی‌های هوشمند باید هوشمندانه باشد و بهتر است آن دسته از اطلاعاتی که نباید به دست کسی بیفتد روی گوشی های هوشمند قرار نگیرد.

مسئولان دولت قبل در همایش اصولگرایان

روز گذشته مجتمع آدینه تهران میزبان اصولگرایانی بود که از ماه‌های گذشته در پی ایجاد «وحدت انتخاباتی» در انتخابات مجلس دهم هستند؛ هر چند زعمای این جریان در همین راستا تا کنون  چند نشست در تهران و شهرستان‌ها برگزار کرده بودند اما آنچه نشست دیروز را از اسلاف خود متمایز می‌کرد، حضور پر شمار مسئولان دولت قبل بود.
به گزارش ایران، حضور مدیران دولت سابق در همایش اصولگرایان در شرایطی بود که جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا) متشکل از مسئولان دولت قبل در روزهای آینده اعلام موجودیت خواهند کرد.

روایت نماینده ازساخت رانتی هتل 7ستاره جنگلی

نماینده تنکابن و رامسر در مجلس با اشاره به زمین خواری در برخی مناطق شمالی کشور گفت:« منطقه ای در شمال وجود دارد که در دولت نهم و دهم براساس روابط ویژه و خاص به فردی واگذار شده و وی نیز با قطع درختان جنگلی اقدام به ساخت هتل 7 ستاره کرده است>». شمس الله شریعت نژاد در گفت وگو با « ایرنا » افزود:«این فرد به صورت رسمی با دولت قبل مکاتبه کرده و اجازه چنین کاری را به صورت غیرقانونی دریافت کرده است».

نماینده تنکابن در مجلس ادامه داد:« خوشبختانه دستگاههای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی در این پرونده ورود پیدا کرده اند و از فرد مورد نظر خلع ید شده است». وی با بیان اینکه « این اقدامات خلاف قانون با دستور بالاترین مقامات دولت گذشته و همراهی برخی مسوولین محلی انجام شده است»، اضافه کرد: «افرادی که پول های مفت به دست می آورند و از رانت های خاص استفاده می کنند باید شناسایی شوند و برخورد جدی با آنان صورت گیرد».