کد خبر 405696
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵

مرجع تقلید شیعیان درباره جریان یمن گفت: دولت سعودی در شرایطی به یمن حمله کرده که مردم آن خواهان استقلال هستند و نمی‌خواهند زیر سیطره سعودی و امریکا باشند از این جهت باید به هر نحو ممکن به مظلومان یمن کمک کنیم.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی صبح امروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، با بیان اینکه امام (ره) لزوم قیام و جهاد را در برابر فتنه ذکر می‌کند، اظهارداشت: فتنه و فساد مشکل آفرین، محنت‌آور و وظیفه آفرین است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه کفار با هم متحد هستند و مسلمانان باید در مقابل کفار با هم تعاون داشته باشند، افزود: فتنه‌های فراوانی در طول تاریخ اسلام رخ داده و امام (ره) قیام در برابر فتنه را جهاد نامیدند و مقابله با آن را واجب دانستند، رژیم پهلوی هم فتنه بود که با قیام مردم از بین رفت.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باطل اگر یک رو داشت همه از آن دوری می‌کردند، عنوان کرد: در فتنه حق و باطل را با هم ممزوج می‌کنند از همین رو خیلی افراد نمی‌توانند فتنه را تشخیص دهند و آن را می‌پذیرند، قرآن کریم می‌فرماید اگر تقوا داشته باشید خدا به شما قدرت تشخیص می‌دهد چراکه انسان با تقوا بی‌گدار به آب نمی‌زند.

وی با بیان اینکه در برابر فتنه بصیرت لازم است، تصریح کرد: باید با عقل و بصیرت فتنه‌ها را شناخت. فتنه جنگ نرمی است که تنها با سلاح عقل و بصیرت می‌توان در برابر آن ایستادگی کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به انواع جهاد خاطرنشان کرد: جهاد در برابر نجات مستضعفان، جهاد در برابر فتنه‌ها، جهاد برای اقامه عدل، جهاد امر به معروف و نهی از منکر از جمله مهم‌ترین انواع جهاد در راه خدا است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به خطبه 92 نهج البلاغه عنوان کرد: من چشم فتنه را کور کردم و این از فضائل و خصایص امیرالمومنین (ع) است؛ حضرت می‌فرماید هر جریانی در دنیا وارد شود، من به آن علم دارم از حالا تا به قیامت.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در مقابل دشمنان کینه توز وحدت بسیار کارایی دارد ،خاطرنشان کرد: در سال همزبانی و همدلی در همه جا این نکته را مورد توجه قرار دهیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

مرجع تقلید شیعیان درباره جریان یمن خاطرنشان کرد: دولت سعودی در شرایطی  به یمن حمله کرده که مردم آن خواهان استقلال هستند و نمی‌خواهند زیر سیطره سعودی و امریکا باشند از این جهت باید به هر نحو ممکن به مظلومان یمن کمک کنیم.

منبع: تسنیم