متخصصان طب اسلامی-ایرانی (سنتی)، می‌توانند شدیدترین زخم‌های پای دیابتی را به راحتی درمان کنند. این در حالی است که در طب مدرن که توسط دانشگاه‌های غربی به ایران صادر می‌شود برای خلاص شدن از این زخم‌ها باید پای بیمار را قطع کرد.

گروه اجتماعی مشرق- وب‌سایت ویکی‌پدیا می‌نویسد: زخم پای دیابتی یکی از عوارض قابل توجه دیابت است. حدود ۱۵ درصد مبتلایان به دیابت گرفتار زخم پای دیابتی می‌شوند و حدود ۸۴ درصد موارد قطع قسمت انتهایی پا را تشکیل می‌دهد. در طی ۲۰ سال اخیر افزایش مرگ و میر ناشی از دیابت بیشتر ناشی از عوارض عروقی دیابت بوده است که شامل درگیری عروق ریز مانند درگیری‌های کلیه و رتینوپاتی (شبکیه چشم) و درگیری عروق بزرگ شامل عروق انتهای اندام تحتانی که به دنبال آن اختلال در فرایند ترمیم زخم رخ می‌دهد.

ویکی‌پدیا ادامه می‌دهد: دیابت با چند مکانیسم موجب زخم پای دیابتی می‌شود. معمولاً علت اصلی ایجاد زخم فقدان حس درد در زمینه نوروپاتی (اختلال در اعصابی که از مغز و طناب نخاعی سرچشمه می‌گیرند) است. از طرفی دیگر خود نوروپاتی پوست پا را خشک و شکننده می‌کند و استعداد ترک برداشتن پوست را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر به علت اختلال سیستم ایمنی، ساز و کار مقابله با میکروب‌ها در افراد دیابتی اختلال دارد و زخم افراد دیابتی در خطر عفونی شدن قرار دارد و از سویی دیگر به علت درگیری عروقی، خون‌رسانی به بافت‌های آسیب دیده مختل است و همین مسئله ترمیم بافت را با اختلال مواجه می‌کند.


قطع پا، درمان نهایی «زخم پای دیابتی» در طب مدرن

اما متخصصان طب اسلامی-ایرانی، می‌توانند شدیدترین زخم‌های پای دیابتی را به راحتی درمان کنند. این در حالی است که در طب مدرن که توسط دانشگاه‌های غربی به ایران صادر می‌شود برای خلاص شدن از این زخم‌ها باید پای بیمار را قطع کرد.





مراحل درمان زخم پای دیابتی در طب سنتی

جهت درمان بیماری دیابت در مرحله اول اصلاحِ کبد، پانکراس و سیستم گوارش لازم و ضروری است.

برای اصلاح کبد، پانکراس و سیستم گوارش بیمار پرهیزات معمول غذایی مانند: پرهیز از مصرف برنج، سیب زمینی، ماکارونی، قند و شکر، تمامی شیرینی ­جات، نوشابه، نان زیاد، موز و غذاهای ممنوعه صورت گرفته و بیمار با کمک مسهل، وادار به اجابت مزاج به تعداد حداقل سه تا چهار بار در طول روز می‌گردد، تا دستگاه گوارش از سموم جمع شده در روده پاک‌سازی شود.

جهت کاهش قند خون و اصلاح مزاج عارضی بیماران، دمنوش دیابت و یک کپسول گیاهی در رژیم غذایی 15 روز اول درمان دیابت به بیمار تجویز می‌گردد. قند خون بیمار در عرض یک هفته با انجام این رژیم غذایی و دارویی کاهش قابل ­توجهی می‌یابد.

پس از قطع تزریق آمپول‌­های آنتی­‌بیوتیک که یکی از عوارض جانبی آن تضعیف قوای بیمار است شروع به دبریدمان بافت­‌های نکروز شده (زدودن بافت‌های مرده) از پای بیمار کرده و با جوشانده‌­های مخصوص گیاهان دارویی که اثر آنتی باکتریال و ضدقارچ قوی دارند، هر روز زخم بیمار شستشو داده می‌شود.

پانسمان زخم دیابت با مرهم­‌های مخصوص گیاهی که روش درمان در تصاویر و فیلم موجود، مشاهده می‌­شود، انجام گرفته و بهبودی قابل­‌توجهی در عرض سه روز در زخم مشاهده می‌گردد که موجب حیرت خواهد شد.

تکمیل روند این درمان، نیاز به زالودرمانی دارد که انجام آن به واسطه اهمیتی که دارد تنها باید توسط طبیب حازق تجویز شده و انجام گیرد.

زخم دیابتی پای بیمار با پانسمان­‌های مخصوص گیاهی به‌طوری که در تصاویر و فیلم‌های گرفته شده از پای بیمار به طور مستند ارائه می‌شود، کاملا بهبود یافته و بیمار هم­ اکنون در سلامتی کامل به­ سر می‌برد.

برای معالجه این بیماران از هیچ داروی شیمیایی استفاده نشده است و تمامی داروهای مورد استفاده گیاهی می‌باشد که تصویر آنها به نمایش گذاشته شده.


شب جمعه‌ها نخفتن، به خدای راز گفتن / ز وجود بی‌نیازش طلب نیاز کردن
به خدا که هیچ کس را ثمر آنقدر نباشد / که به روی ناامیدی در بسته باز کردن