کد خبر 374768
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در بحث واردات بنزین رانت زیادی صورت می‌گیرد و وارد کنندگان بنزین به کشور با ایجاد بهانه‌ای مبنی بر آلایندگی بنزین داخلی زمینه را برای واردات این محصول ایجاد می‌کنند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، طرح تحقیق و تفحص از کیفیت بنزین‌های وارداتی و نیز بنزین‌های تولید شده در داخل کشور در کمیسیون انرژی مجلس مطرح شده و در هفته جاری در مورد ارسال آن به صحن علنی مجلس در کمیسیون تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: در مورد بنزین‌های وارداتی در واقع بهانه‌ای ایجاد شده تا افکار عمومی نسبت به واردات بنزین قانع شود و با آلاینده دانستن بنزین‌های پتروشیمی زمینه را برای واردات بنزین فراهم آورند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در واردات بنزین رانت زیادی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: سازمان محیط زیست مسئولیت واردات و یا پیگیری در این حوزه را برعهده ندارد اما ما شاهد هستیم که به شدت این سازمان پیگیر است تا بنزین از خارج وارد شود و به همین دلیل تولید بنزین داخلی نیز متوقف شد و حتی اخیراً متأسفانه تولید بنزین یورو 4 پالایشگاه شازند اراک را به نصف کاهش داده شد.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بنزین‌های وارداتی به کشور هیچکدام دارای کیفیت یورو 4 نبود و حتی علی‌رغم اعلام دست‌اندرکاران این امر مبنی بر واردات بنزین یورو 4 از مردادماه به بعد باز هم بنزین‌های وارداتی در محدوده زمانی ذکر شده از مؤلفه‌های بنزین یورو4 برخوردار نیست.

وی در پایان گفت: آنچه که ما در تحقیق و تفحص به دنبال آن هستیم این است که پشت پرده و نقاط ابهام موضوع بنزین برای مردم مشخص شود و از وزارت نفت و سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد نیز خواسته‌ایم تا در انجام این تحقیق و تفحص همکاری لازم را داشته باشند تا برای همیشه این موضوع حل و فصل شود.
منبع: فارس