سردار شهید، حمید قزوینی، یکی از شهدای شاخص استان قزوین است که با آغاز جنگ تحمیلی به نیروهای بسیج پیوست و در آخرین درگیری نیروهای جمهوری اسلامی ایران علیه دشمنان، در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

به گزارش گروهع جهاد و مقاومت مشرق، سردار شهید، حمید قزوینی، یکی از شهدای شاخص استان قزوین است که با آغاز جنگ تحمیلی به نیروهای بسیج پیوست و در آخرین درگیری نیروهای جمهوری اسلامی ایران علیه دشمنان، در عملیات مرصاد به شهادت رسید.

دانشجوی شهید، حمید قزوینی به واسطه حضور تاثیرگزارش در اتاق جنگ و قرارگاههای لشگری، شهره ای ملی داشته و بسیاری از همشهریانش آشنایی زیادی با سوابق ملی او ندارند.



حسن شکیب زاده، نویسنده کتاب "قزوینی" برای انتشار این اثر به سراغ چند تن از شخصیت های موثر و آگاه رفته است تا از طریق آنان بتواند شخصیت اجتماعی و مبارزاتی شهید قزوینی را به تصویر بکشد.

گفتگو با اهل خانواده و جمعی از همرزمان و همسنگران این شهید در سطح محلی و ملی و بیان سبک زندگی شهید در بخش پایانی کتاب، از بخشهای خواندنی و ماندگار این کتاب می باشد.
این کتاب با حمایت مالی بازماندگان شهید حمید قزوینی و در یکصد و 20 صفحه، توسط انتشارات حدیث امروز به چاپ رسیده است که داری تصاویر، اسناد، وصیت نامه و دستنوشته های این شهید است.

در این کتاب، خاطرات جالب عبدالحسین الله کرم، حاج سعید قاسمی، علی نبئی، مهندس دربندی زاده، عادل همایونفر، حسین صلح جو، حسن مگسبی . خانواده شهید و .... را می خوانید.
گفتنی است: کتاب "قزوینی" سی امین اثر حسن شکیب زاده در حوزه ی ایثار و شهادت است که به بازار کتاب عرضه شده است.