کد خبر 362318
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

اکبر ترکان با تاکید براینکه منظورم از برتری ایران در صنعت آبگوشت و قورمه سبزی تضعیف صنعت داخلی نبود، گفت:منظورم این بود که برداشتن تعرفه ها باید با برنامه ریزی باشد.

 به گزارش مشرق، اکبر ترکان دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، در پاسخ به این سوال که "جمله شما مبنی براینکه ایران در هیچ صنعتی جز آبگوشت و قورمه سبزی برتری ندارد، موجب اعتراض فعالان صنعتی و واحدهای اقتصادی شده است، آیا توضیح یا توجیهی در این باره دارید؟" اظهار داشت: چیزی که گفته شد در دفاع از تولید داخلی بود و گفته شده اگر در صنعت داخل تعرفه را برداریم در مقابل هجوم واردات آسیب خواهیم دید.

وی افزود: همچنین با برداشته شدن تعرفه ها آسیبی گریبانگیر کشور می شود که هچون دولت های نهم و دهم شاهد اختصاص بخشی از بازار به کالاهای خارجی از جمله کفش، لباس زیر و سنگ کاشی ها بودیم.

دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی البته این را هم گفت که برداشته شدن تعرفه ها نیازمند برنامه ریزی است تا شاهد تخریب در صنعت داخلی نباشیم. منظورم از مثالی که زدم این بود که باید از صنعت داخلی حمایت کنیم.

ترکان درپاسخ به اینکه آیا قبول دارید صحبت های شما موجب تضعیف صنعت می شود؟ گفت: من به هیچ عنوان نظرم تضعیف نیست.
منبع: تسنیم