از میان 34 باشگاه حاضر در لیگ حرفه‌ای هاکی روی یخ کانادا، مدیرعامل 28 باشگاه یهودی هستند که خود گویای برخی مناسبات این مجموعه است.

گروه ورزشی مشرق- ورزش هاکی روی یخ همان‌قدر در کانادا اهمیت و طرفدار دارد که کشتی در مازندران. جای تعجب نیست اگر ادعا شود کانادا پس از درآمد حاصل از مهاجرت، صادرات آب شیرین، نفت و چوب، به درآمد حاصل از ورزش هاکی می اندیشد که می تواند به بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص کشورهای اسکاندیناوی محصولات ورزشی، لباس های مخصوص، بازیکنان حرفه ای، مربیان بزرگ و تکنولوژی تولید یخ سریع صادر کند.

به ادعای موسسه فوربس، گردش مالی در هاکی کانادا در سال 2012 پس از گردش مالی بسکتبال در آمریکا، بالاترین میزان سود را داشته و هیچ ورزشی در جهان حتی ورزش بزرگ و مافیایی فوتبال، نمی تواند با میزان سود حاصل از هاکی روی یخ در این کشور رقابت کند.



البته درباره رقابت هاکی با فوتبال حرف و حدیث بسیار است. خبرنگاران اروپایی معتقدند فوربس برای بالا بردن اعتبار هاکی در مقالات خود بیش از حد این ورزش را سودآور جلوه می دهد؛ اما غرض از طرح این ادعا این است که لااقل بدانید هاکی روی یخ در کانادا بسیار اهمیت دارد و هواداران بسیاری را گرد خود جمع کرده است.

با این مقدمه به سراغ یک موضوع مهم می رویم که البته در رسانه های کانادا هرگز اجازه پرداختن به آن صادر نمی شود!

مالک یا مالکان واقعی لیگ حرفه ای هاکی روی یخ کانادا چه کسی و یا چه کسانی هستند؟

در مونترال نزدیک به 45 مغازه کوچک و بزرگ مخصوص فروش محصولات هاکی روی یخ وجود دارد که حداقل 35 فروشگاه از این دست در خیابان مشهور کاوندیش یا تقاطع‌های اطراف آن قرار گرفته است. چرا؟



در قدم اول به وب سایت اتحادیه هاکی روی یخ ایالت کبک سری می زنیم. در قسمت شرایط دریافت مجوز فروشگاه محصولات هاکی روی یخ و در میان انبوهی از شروط عجیب و غریب این شرط هم دیده می شود: شهروندی رسمی کانادا که فرد بومی تلقی شود! در واقع یک مهاجر قانونی برای آنکه چنین فروشگاهی را تاسیس کند، اولین مشکلش کانادایی نبودن خواهد بود.

خیابان کاوندیش که در سیطره یهودیان است و وقتی در آن قدم بزنید در جای جای آن علامت‌ها و نشانه های مخصوص یهودیان را مشاهده می کنید، از میان 34 باشگاه رسمی حاضر در لیگ حرفه ای هاکی روی یخ کانادا صرف نظر از 450 تیم باشگاهی رسمی حاضر در مقاطع مختلف، مدیرعامل 28 باشگاه یهودی است و مشابه نام همان باشگاه را می شود در خاک سرزمین‌های اشغالی در قالب فوتبال، بسکتبال یا مراکز فرهنگی مشاهده کرد.

نزدیک به نیم قرن است که صادرات محصولات باشگاه های بزرگ هاکی روی یخ کانادا زیر نظر اتحادیه این ورزش در این کشور تنها در اختیار دو شرکت قدیمی است. جالب اینکه تولید کننده مشهور پوشاک ورزشی در آمریکا که خود زیر نظر یکی از بزرگترین تجار یهودی اداره می شود بدون اجازه این دو شرکت حق صادرات محصولاتی را که خود تولید کرده ندارد.

بیشتر استادیوم‌های هاکی روی یخ حداقل 8000 نفر گنجایش دارند و درآمد حاصل از بلیت فروشی این استادیوم‌ها که در خاک کانادا بیش از 400 مرکز را شامل می شوند هیچ ربطی به فدراسیون هاکی روی یخ کانادا نداشته و سودش معاف از مالیات است. به عنوان نمونه درآمد باشگاه مونترال کانادینس از باشگاه های معمولی فعال در کانادا در سال گذشته بیش از 29 میلیون دلار بوده که این رقم به ادعای موسسه اقتصادی فوربس هرگز در یک بانک کانادایی واریز و یا سرمایه گذاری نشده و از سیستم بانکی کانادا به راحتی و بدون هیچ گزارشی خارج شده است.


نکته جالب دیگر این‌که تنها چند باشگاه خاص از 15 سال پیش سهمیه حضور در لیگ هاکی آمریکا را دریافت کرده اند. برای کسب این سهمیه هیچ قانون مشخصی وجود ندارد و معمولا جدا از تیم قهرمان برای تیم‌های دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد و سایرین باید تابع صلاحدید تصمیم اتحادیه باشند.

سوال بعدی این که این چند باشگاه چه ویژگی هایی دارند؟ پاسخ اینکه شاکله این چند باشگاه کاملا یهودی است و هواداران آنها نیز به سردادن شعارهایی نژادپرستانه علیه مسلمانان در استادیوم‌ها مشهورند!

منابع:

http://www.forbes.com/sites/chrissmith/2013/11/25/the-nhls-best-scorers-for-the-money/

http://www.forbes.com/sites/tomvanriper/2013/11/25/hockey-go-home/