کد خبر 351632
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶

یک رسانه روسی با اشاره به تلاش های آمریکا برای تضعیف سیستم بازدارنده هسته ای روسیه از طریق استقرار سامانه های پدافند موشکی در مجاورت مرزهای این کشور اعلام کرد: روسیه با تجهیز نیروهای مسلح خود به موشک های قاره پیمای جدید با طرح های موشکی آمریکا مقابله می کند.

به گزارش مشرق،  کانال تلویزیونی 'رن.تی.وی' روز دوشنبه در گزارشی گفت: آمریکا از دو سال پیش استقرار سامانه های موشکی خود در برخی کشورهای اروپای شرقی ازجمله لهستان را آغاز کرده است و روسیه این مساله را تهدیدی برای امنیت خود می داند.

به گزارش این رسانه روسی، هیچکس دیگر باور نمی کند که سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا علیه کشورهای دیگری هدف گیری شده و در شرایط کنونی ماهیت ضدروسی این سامانه کاملا آشکار شده است.

در گزارش آمده است: روسیه بارها نسبت به عواقب استقرار این سامانه به شرکای غربی و آمریکا هشدار داد اما این هشدارها نادیده گرفته شد و استقرار موشک های سامانه در نزدیکی مرزهای روسیه آغاز شده است.

'هدف آمریکا از استقرار این سامانه برتری جهانی در عرصه موشکی است و واشنگتن تضعیف توانمندی هسته ای روسیه به عنوان تنها قدرت قادر به مقابله با تهدید موشکی آمریکا را هدف قرار داده است.'

به گزارش کانال 'رن.تی.وی' آمریکا در دهه 50 میلادی برای نابودی شوروی سابق با بمب اتمی تلاش می کرد و طرحی هم برای این منظور تهیه کرده بود اما دستیابی مسکو به سلاح اتمی این نقشه واشنگتن را خنثی کرد.

آمریکا در دو دهه اخیر پس از فروپاشی شوروی تمام تلاش های خود را برای تضعیف روسیه از راههای سیاسی به عمل آورد اما با قدرت گرفتن مسکو و افزایش توانمندی های آن، نیل به این هدف برای آمریکا دشوار شد.

به گزارش رسانه روسی، در حال حاضر آمریکا با استقرار سامانه های موشکی در ژاپن و اروپا و تجهیز رزمناوهای خود به سیستم های موشکی بسیار پیشرفته 'اجیس' سعی دارد بر روسیه برتری بیابد.

اما روسیه موشک های قاره پیمای جدید توپول-19 با برد 11 هزار کیلومتر و موشک های قاره پیمای یارس با 12 هزار کیلومتر برد و کلاهک های منقسم در اختیار دارد که قادر به عبور از هر نوع سامانه موشکی پیشرفته ازجمله سامانه آمریکایی هستند.

در پایان گزارش گفته شد: روسیه می تواند با این سامانه طرح های موشکی آمریکا را ناکام بگذارد و در حال حاضر این هدف راهبردی از سوی مسکو دنبال می شود.
منبع: ایرنا