کد خبر 342115
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸

تفاهم نامه مشترک سازمان بسیج مستضعفین و سازمان حج و زیارت برای بازدید زائرین عتبات از راهیان نور به امضا رسید.

به گزارش مشرق، ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان حج و زیارت و سازمان بسیج مستضعفین با حضور اوحدی رئیس ستاد حج و زیارت و سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و پلارک رییس عتبات عالیات کشور در محل سازمان حج و زیارت امضا شد.

رییس ستاد حج و زیارت با اشاره به شعار «یا زیارت یا شهادت» رزمندگان در زمان جنگ گفت: این سازمان با توجه به شعار رزمندگان در زمان جنگ به دنبال تحقق این شعار بوده است و با توجه به همکاری صمیمانه بسیج، از امسال، زائران عتبات عالیات می توانند از مناطق عملیاتی و زیارتگاه های هشت سال دفاع مقدس بازدید کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد جدیدی در سازمان حج و زیارت افزود: در این سازمان، ستاد اربعین که بسیج نیز در آن عضو است تشکیل شده، در این ستاد به بررسی مشکلات و هر چه باشکوه تر برگزارکردن این پیاده روی عظیم پرداخته می شود که با توجه به حضور موثر سازمان اردویی و گردشگری بسیج از ظرفیت این نهاد مردمی در خدمت رسانی بهتر به زائران عتبات استفاده شود.

در ادامه، سردار فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) به حضور سالانه 5 میلیون زایر از کربلای ایران افزود: با توجه به زیر ساخت های عظیم بسیج در راهیان نور و استقبال خوب سازمان حج و زیارت و زایران عتبات عالیات از این پس، امکان بازدید زایران عتبات از مناطق عملیاتی دفاع مقدس وجود خواهد داشت که در مسیر تشرف از عتبات می توانند حج بصیرتی خود را نیز به جا آورند.

فضلی ضمن اشاره به پیاده روی عظیم زایران اربعین گفت: با توجه به عدم امکانات مناسب برای استقبال جمعیت انبوه زائران در مرزهای کشور؛ بسیج می تواند با در اختیار گذاشتن اردوگاه‌های خود در شهرهای مرزی مانند خرمشهر از زائران حسینی استقبال کنند.

در پایان، تفاهم نامه ای نیز میان سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و ستاد بازسازی عتبات عالیات جهت بازسازی و بهسازی محل اقامت زائران به امضا رسید.

منبع: خبرگزاری بسیج