کد خبر 314258
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

رییس شوراهای حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: صلح دو طایفه در زاهدان با تلاش اعضا شورای حل اختلاف و بزرگان و ریش سفیدان طوایف یک نفر محکوم به قصاص نفس را از چوبه دار نجات داد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق به نقل از دادگستری سیستان و بلوچستان، محمد رضا طاهری افزود: حدود 10 سال پیش فردی به نام ˈن.سˈ یک نفر به نام احمد گرگیچ را با ضربه چاقو به قتل رساند که پرونده این حادثه در دادگاه کیفری استان سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: قاتل به موجب حکم مرجع قضایی به قصاص نفس توسط اولیای دم مقتول محکوم و دادنامه صادره توسط دیوان عالی کشور تایید شد.

رییس شوراهای حل اختلاف استان اظهار داشت: پس از طی تشریفات استیذان، دستور اجرای حکم توسط اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان صادر شد.

طاهری گفت: با تلاش مستمر اعضای شورای حل اختلاف شماره 21، بزرگان و ریش سفیدان و سران طوایف با موافقت دادستان عمومی و انقلاب اجرای حکم به تعویق افتاد و سرانجام در نشست صلح و سازش دو طایفه یادشده چند ساعت قبل از اجرای حکم اعدام، رضایت اولیای دم جلب شد و خانواده مقتول از حکم قصاص گذشت کردند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در زمینه مجازات تعزیری متهم نیز گفت: این موضوع در دادگاه کیفری استان در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار می گیرد و منجر به صدور رای می شود.

بر اساس این گزارش، در نشست صلح و سازش این دو طایفه علاوه بر معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف استان، علما، بزرگان، ریش سفیدان، معتمدان و اعضای شورای حل اختلاف شماره 21، مدیرکل نظارت، بازرسی و ارزشیابی شوراهای حل اختلاف کشور و هیات همراه وی نیز حضور داشتند و از نزدیک با فرایند صلح و سازش در این استان آشنا شدند.

مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.