کد خبر 307077
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : به زودی سلاح محرم در مقیاس انبوه تولید و در اختیار یگان های نیروی زمینی قرار می گیرد.

به گزارش مشرق،  امیر پوردستان ،امروزدوشنبه در بجنورد گفت : شش لول« محرم» که بتازگی رونمایی شد در هر دقیقه 2 هزار تا 2500 تیر شلیک می کند و کاربرد دفاع زمینی و مقابله با بالگرد را نیز دارد.

وی افزود : سلاح محرم در سازمان تحقیقات و جهادخودکفایی نیروی زمینی ارتش  طراحی و ساخته شده است و تنها چند کشور این سلاح را تولید می کنند.

امیر پوردستان همچنین خودروی دو و نیم تنی« نینوا» را نمونه ای دیگر از تولیدات متخصصان جوان نیروی زمینی ارتش برشمرد و گفت : نمونه این خودرو با معیارها و مشخصات آن تاکنون در کشور تولید نشده است .

فرمانده ی نیروی زمینی ارتش، سلاح های دوش پرتاب بهینه شده و انواع چترهای پرش سقوط آزاد و اتوماتیک را نمونه های دیگری از طرح هایی برشمرد که در نیروی زمینی ارتش تبدیل به محصول شده و توان رزمی این نیرو را دوچندان کرده است .

امیر  پوردستان همچنین درباره رسیدگی به رفاه و آسایش روحی و روانی نیروها گفت: 85 شرکت تعاونی در نیروی زمینی ارتش برای خانه دار کردن پرسنل فعالیت می کنند.

وی درخصوص حوزه بهداشت و درمان  نیروی زمینی ارتش افزود : این نیرو هم اکنون 24 بیمارستان تخصصی و منطقه ای دارد و تجهیزات خوبی نیز برای این بیمارستانها خریداری شده است .
منبع: خبرگزاری صدا و سیما