کد خبر 299303
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷

در سال 1361 و با افشاي طرح صادق قطب زاده براي كودتا، معاونت وي دراين حركت محرز و در اقدامي تاميني و تنبيهي در منزل خود محصور گشت

گروه تاریخ مشرق- سيد كاظم شريعتمداري از جمله چهرههايي بود كه همگام با جريانات سلطنت طلب و ملي گرا، تا سرحد امكان براي ابقاي حكومت پهلوي تلاش كرد و البته موج گسترده انقلاب به رهبري حضرت امام خميني(ره)، تلاش‌هاي وي را ناكام گذارد. پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز در حركتي جدايي‌طلبانه تلاش كرد تا با تاسيس حزب خلق مسلمان، منطقه آذربايجان را عملا در اختيار بگيرد.
زشت ترين اقدام حاميان وي حمله به شهر قم با قصد ارعاب مردم و نيز حمله به بيت امام خميني بود كه با هوشياري مردم انقلابي اين شهر، اين حركت ناكام بود.

در سال 1361 و با افشاي طرح صادق قطب زاده براي كودتا، معاونت وي دراين حركت محرز و در اقدامي تاميني و تنبيهي در منزل خود محصور گشت.
وي درفروردين 1365 بر اثر بيماري سرطان مثانه در بيمارستان مهرداد تهران درگذشت.
درسال گذشته، محسن كديور در آمريكا با كنار هم گذاشتن بريده‌هايي از خاطرات شخصيت‌هاي سياسي، درصدد مرثيه سرايي براي وي برآمد كه البته توفيقي در جلب توجه افكار عمومي نيافت. احياي نام شريعتمداري هم اكنون از اهداف سياسي و فرهنگي ضدانقلاب به شمار مي‌رود.

(برای دیدن تصاویر با سایز اصلی بر روی آنها کلیک کنید)


{$sepehr_album_11451}