در پی انفعال وزارت امور خارجه دولت يازدهم مقابل گستاخی‌های آمریکا در چند ماه گذشته، سنای آمریکا دیشب به اتفاق آرا، لایحه ممانعت از ورود سفیر ایران در سازمان ملل را به تصویب رساند.

گروه سیاسی مشرق - با توجه به گستاخی اخیر سنای آمریکا مبنی بر عدم اجازه ورود "حمید ابوطالبی" به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و عدم موضع گیری و پاسخ مناسب وزارت خارجه به آمریکا، به نظر می‌رسد نتیجه تماس تلفنی دوستانه حسن روحانی و باراک اوباما در حال بروز است. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز نوشت: سنای آمریکا شب گذشته به اتفاق آرا لایحه ممانعت از ورود سفیر ایران در سازمان ملل را به دلیل دست داشتن در تسخیر لانه جاسوسی را به تصویب رساند.

این لایحه که "تد کروز" سناتور جمهوری‌خواه تگزاس آن را معرفی کرده است از ورود تروریست‌های سرشناس به آمریکا به عنوان نمایندگان سازمان ملل جلوگیری به عمل می‌آورد.

با این‌حال در این لایحه اسمی از فردی آورده نشده است و این وزارت خارجه آمریکاست که تعیین می‌کند چه کسی تروریست و چه کسی تروریست نیست.

بر اساس این گزارش، سنا که تحت کنترل دموکرات‌های حامی اوباماست به صورت شفاهی این لایحه را تصویب کرده‌اند.

اهمال دولت با توجه به نگاه کدخدا محوری به غرب به خصوص آمریکا و سکوت بی‌جا و منفعلانه و اکتفا به اتخاذ مواضع شفاهی و واکنش‌های غیرعملی در بیش از هشت ماه از عمر دولت یازدهم سبب شده است گستاخی و دخالت آمریکا به حدی برسد که درباره حضور یا عدم حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هم اظهار نظر بکند.

در کنار نگاه کدخدامحورانه به آمریکا، بعضی از مجریان دولت یازدهم مقابل قطعنامه ضد ایرانی و اسلامی پارلمان اروپا نیز از خود کرنش نشان داده و اعلام کره‌‌اند که نباید بواسطه این قطعنامه، علیه اتحادیه اروپا اظهار نظر کرد.