کد خبر 280017
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳

نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد روز گذشته در شهر داووس سوییس به کار خود پایان داد و بسیاری از مقام های اقتصادی جهان از جمله جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول و ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نگرانی خود را نسبت به مسیر پرچالش رشد و رونق اقتصادی جهان اعلام کردند.

به گزارش مشرق، نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس روز گذشته در حالی به پایان رسید که شرکت کنندگان در این نشست امیدواری محتاطانه‌ای نسبت به وضعیت اقتصادی جهان اعلام کردند.

به گزارش صدای روسیه؛ نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد روز گذشته در شهر داووس سوییس به کار خود پایان داد و بسیاری از مقام های اقتصادی جهان از جمله جیم یونگ کیم رئیس بانک جهانی، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول و ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا نگرانی خود را نسبت به مسیر پرچالش رشد و رونق اقتصادی جهان اعلام کردند.

بر اساس این گزارش گرچه اقتصاد جهانی در مسیر پرچالش رشد و رونق قرار گرفته ولی سایه ای از نااطمینانی، ریسک های احتمالی و چالش های مختلف بر آن سنگینی می کند. در نشست امسال داووس مسائل مهم و داغ سیاسی مثل بحران سوریه و برنامه هسته ای ایران نیز توجه زیادی را به خود معطوف کرده بود. بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان سیاسی نظر و دیدگاه های خود را در این خصوص مطرح کرده اند.

در جریان این نشست 4 روزه بیش از 2500 نفر از حدود 100 کشور جهان شرکت کردند که شامل 1500 نفر از رهبران تجاری و 40 رئیس دولت بودند. در نشست امسال سخنرانی های مختلفی در خصوص رویکردهای احتمالی برای حل و فصل مشکلاتی نظیر  رونق اقتصاد جهانی، چشم انداز مالی، انرژی های نوین، بهداشت و تغییرات آب و هوایی ارائه شده است.
منبع: تسنیم