وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: جنبش دانشجويي كه در گذشته و در حال شاهد آن هستيم وخواسته هاي سياسي دارند، در آينده اي نه چندان دور در درون محيط هاي كاري مستقر خواهند شد.

گروه سیاسی مشرق- علي ربيعي، چهره يي شناخته شده براي سياست ورزان ايراني است. كنشگران سياسي ايراني سابقه كار او را از سال هاي 1358 تا امروز پيگيري كرده و مي دانند كه فعاليت در نهادهاي امنيتي مرتبط با حوزه مسائل كاري تخصص اين وزير امروز كابينه حسن روحاني است. علي ربيعي كه روز گذشته در منصب وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اتاق ايران حاضر شده بود، در سخناني صريح و بي پروا از روزگار ناخوش اقتصاد ايران حرف زد.

وزرا برای تامین یارانه مردم، غش می‌کنند

او بدون هراس از اينكه احتمالادر تيررس انتقاد مخالفان دولت يازدهم و هواداران سرسخت دولت هاي نهم و دهم قرار گيرد، هشت سال فعاليت دولت هاي قبلي را مخرب ترين دوران براي اقتصاد ايران دانست. وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنانش با صراحتي كم نظير اجراي طرح مسكن مهر را رايج كردن لمپنيزم دانست و گفت که دولت واقعا نمي داند با اين طرح چه بايد كند.

ربيعي با اشاره به پيامدهاي رشد منفي اقتصاد در سال 1391 و رشدهاي پايين از 1384 تا پارسال كه امسال نيز ادامه دارد يادآور شد، واقعيت اين است كه در پايان هر ماه 2 تا 3 وزير از شدت فشاري كه براي تامين منابع موردنياز يارانه ها به آنها وارد مي شد به حالت غش و بيهوشي مي افتند.

جنبش سیاسی دانشجویی، وارد بازار کار می‌شود

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد تا زماني كه نخبگان سياسي كشور با بخش خصوصي پيوند نداشته باشند، كشور و اقتصاد آن پيش نخواهد رفت. اين را كسي مي گويد كه دراين باره مطالعات كافي داشته است. او كه درباره مسائل كارگري در آينده نكاتي را بيان كرد به كارفرمايان هشدار داد، جنبش دانشجويي كه در گذشته و در حال شاهد آن هستيم وخواسته هاي سياسي دارند، در آينده اي نه چندان دور در درون محيط هاي كاري مستقر خواهند شد.

باتوجه به اينكه متقاضيان كار الان درباره سطح سواد و تحصيلات خود كم اظهاري مي كنند تا بتوانند در جايي شاغل شوند، كارگران آينده واجد شرايط خاصي هستند و فقط خواسته هاي صنفي را دنبال نمي كنند.

چهار علت عقب ماندگی ایران

به گفته ربیعی، ذهنیت‌های نادرست،‌ دولت‌های معیوب، فرآیند ناقص اجتماعی شدن شهروندان و تعامل ناکارآمد با جهان، چهار عامل اصلی عقب‌ماندگی ایران بوده است. او راه‌حل برون‌‌رفت از شرایط فعلی را قدرتمند شدن طبقه متوسط ایران دانست و تاکید کرد، طبقه متوسط ایران باید نیرومند شود و نخبگان صنعتی با آنها پیوند برقرار کنند. این راهی است که کره جنوبی و مالزی رفته‌اند.

تمایلات حسن روحاني از زبان ربیعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در لابه‌لای صحبت‌هایش برخی از تمایلات حسن روحانی، رییس‌جمهور در حوزه اقتصاد را نیز بیان کرد. وی گفت: رییس‌جمهور به بخش خصوصی اعتقاد دارد و حتی پیشنهاد می‌دهد که مدارس و دبیرستان‌ها و مراکز فنی- حرفه‌ای و معادن به بخش خصوصی سپرده شود.