کد خبر 266667
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵

سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در حال برگزاری 6 جشنواره ملی دانشجویی است.

گروه فرهنگی مشرق - رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی از برگزاری 6 جشنواره و مسابقه ملی فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویی توسط این سازمان خبر داد.
 
به گزارش روابط‌عمومی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی؛ رضا فریدزاده، رئیس این سازمان اعلام کرد که این سازمان 6 جشنواره ملی مهرباران (محرومیت زدایی)، آموزگار ادب (بزرگداشت سعدی شیرازی)، باران (محیط زیست)، رقابت‌های مناظره دانشجویی، مسابقات کتابخوانی و مسابقات مشاعره دانشجویی را برگزار می‌کند.
 
وی گفت: سال گذشته دومین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی (تیمی) با شرکت 28 تیم از دانشگاه‌های کشور برگزار شد و امسال نیز سومین دوره آن در بهمن ماه برگزار می‌شود و از دانشجویان علاقه‌مند به نقد و مناظره دعوت می‌کنیم تا پایان آذر ماه در سایت www.Isdc.ir  برای شرکت در مسابقات ثبت‌نام نمایند.

وی ادامه داد: دانشجویان علاقه‌مند به حوزه ادبیات و مفاخر ایران اسلامی می‌توانند در جشنواره دانشجویی فرهنگی «آموزگار ادب» نکوداشت سعدی شیرازی در بخش‌های مقاله‌نویسی، طراحی پوستر، نمایشنامه‌نویسی و نقیضه‌نویسی آثار سعدی شرکت کنند.

فریدزاده افزود: سازمان دانشجویان در این حوزه دو مسابقه ملی مشاعره دانشجویی و کتابخوانی گلستان سعدی را نیز برگزار می‌نماید که اطلاعات مربوط به ثبت نام و شرکت در این مسابقات در سایت www.mafakher.net  قابل دسترسی است.

رئیس سازمان دانشجویان ادامه داد: چهارمین دوره جشنواره سراسری مهرباران  که حوزه محرومیت‌زدایی را پوشش می‌دهد با یادواره‌ی شهید چمران برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند در بخش‌های عکس، کاریکاتور، داستان کوتاه، شعر و مقاله تا 30 آذر ماه 92 آثار خود را از طریق پایگاه www.mehrbaran.ir  به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
 
وی  همچنین با بیان این که «باران»؛ نخستین دوره‌ی جشنواره دانشجویی محیط‌زیست است که توسط سازمان دانشجویان برگزار می‌شود اعلام کرد که فراخوان این جشنواره تا 15 آذرماه منتشر خواهد شد و  دانشجویان می‌توانند در بخش‌های عکس، کاریکاتور، داستان کوتاه و وبلاگ این جشنواره به رقابت بپردازند.
 
فریدزاده در پایان اعلام کرد: سازمان‌ها و نهادهایی چون سازمان جوانان هلال احمر، شبکه سوم سیما، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور، معاونت فرهنگی وزارت علوم، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت فرهنگی دانشگاه پیام نور، گروه مجلات همشهری، دانشگاه علم و فرهنگ، سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت های فرهنگی جهاد دانشگاهی استان‌ها یاریگر این جشنواره ها و مسابقات ملی دانشجویی خواهند بود.