کد خبر 262591
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۸

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور با تشریح تمهیدات پلیس برای ایام تاسوعا و عاشورا در شهرها گفت: با توجه به برگزاری عزاداری در شهرهای مختلف و تعطیلی پیش رو پیش بینی می‌کنیم بسیاری از هموطنان برای برگزاری مراسم عزاداری به شهر خود باز گردند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سرهنگ حسین مهرایی گفت : با توجه به اینکه پایتخت از فردا به علت آلودگی هوا تعطیل شده است پیش بینی می‌کنیم سفرهای هموطنان به منظور شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا از امروز آغاز شود. این در حالی است که بسیاری از هموطنان بر اساس سنت این مراسم آیینی را در شهر خودشان برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: تمامی تسهیلات برای شهرهای مسافرفرست و مسافرپذیر انجام شده و تمهیدات لازم برای جلوگیری از ترافیک در خروجی‌ها و ورودی‌های شهر پیش بینی شده است.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور با بیان اینکه در هر شهری یک محل تجمع بزرگ دسته‌های عزاداری وجود دارد تاکید کرد: پلیس تسهیل ترافیک در این مناطق را به منظور عبور و مرور راحت هیات‌های عزاداری و عزاداران بر عهده داشته و در این راستا برنامه‌هایی را دستور کار داریم. روز عاشورا نیز طرح ویژه ترافیکی در شهرهای بزرگ اجرا می‌شود.

به گفته مهرایی، به جز ترددهای ضروری آتش نشانی و اورژانس که تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شده است اولویت تردد با هیات‌های مذهبی است.

وی از رانندگان خواست در روز عاشورا از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند و ظرفیت معابر را برای تردد هیات‌های عزاداری باز نگه دارند.

رئیس پلیس ترافیک شهری راهور پیش بینی کرد تردد در جاده‌های کشور در روزهای آینده در جاده‌های کشور افزایش یابد.