کد خبر 259716
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹

وزیر دفاع در همایش پدافند غیرعامل با تاکید بر اهمیت مفهوم مصون سازی در پدافند غیرعامل گفت: ضرورت مصون سازی و دشمن شناسی در اولویت پدافند غیرعامل قرار دارد و باید در زمان تهدید، امنیت را برقرار کرد.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، در همایش دهمین سالگرد پدافند غیرعامل گفت: مفهوم سازی و در پی آن نمادسازی، برای پایداری در تمام عرصه ها ضروری است.

وی با بیان اینکه دغدغه بشر همواره تامین امنیت است، افزود: پیامدهای جنگ به عنوان مخرب ترین دستاورد بشر، در تمام ابعاد زندگی است.

وزیر دفاع گفت: بشر، برای مصونیت از تهدیدها سلاح را ساخت، اما در طول تاریخ با تغییر زندگی بشری، نگاه به تهدید و تعریف امنیت تغییر کرده است.

وزیر دفاع با بیان این که امروز عرصه تهدید به تمام ابعاد کشیده شده است، گفت: در طول تاریخ جنگ از زمین به دریا، هوا و فضا کشیده شده و امروز دامنه آن به عرضه فضای مجازی و سایبری رسیده است.

سردار دهقان با بیان اینکه جنگ سایبری جدی است، افزود: امروز فن آوری اطلاعات در تمام دستگاه ها نهادینه شده است و دشمن در صورت کنترل آن، امکان تخریب دارد.

وی با اشاره به اینکه باید به مفاهیم فرعی در پدافند غیرعامل توجه شود، گفت: اطمینان از ایمنی سازمان ها و دستگاه ها در سایه اقدامات پدافند غیرعامل یکی از مفاهیم فرعی است.

سردار دهقان تصریح کرد: ارتقاء پایداری و همچنین ارتقاء توان رویارویی برابر عناصر تهدیدکننده نیز از دیگر مفاهیم این حوزه است.

وزیر دفاع افزود: تداوم فعالیت های ضروری، مدیریت کشور در زمان تهدیدات و کاهش آسیب پذیری های موجود به عنوان مثال تمرکز زدایی نیز از جمله مفاهیم پدافند غیرعامل است.

سردار دهقان گفت: پدافند غیرعامل همچون دیگر طرح ها به راهبردهای مشخص نیاز دارد و باید بودجه و منابع قابل دسترسی اجرای آن فراهم شود.

وی افزود: اقدامات پدافند غیرعامل مصون سازی جامعه را نیز در پی خواهد داشت.

سردار دهقان با بیان اینکه بین مفاهیم نظری و اقدامات ما فاصله زیادی است، افزود: مفهوم سازی باید به گونه ای باشد که هر فرد در سطح مفهوم موردنظر، پدافند غیرعامل را بر اساس نظر مدیریت برداشت کند.