کد خبر 255492
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵

متن کامل طرح تحقیق و تفحص از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد طراح تحقیق و تفحص مجلس از وزارت دفاع با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در دستورکار کمیسیون امنیت ملی قرار دارد، گفت: این طرح در حال حاضر آماده شده و در هفته اول آبان با حضور مقامات و مسئولان وزارت دفاع در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر توضیحات مسئولان در مورد سوء مدیریت و استفاده از نیروهای ناکارآمد در برخی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به این وزارتخانه و برخی موارد دیگر قانع‌‌کننده باشد، این طرح منتفی شده و روند اجرایی آن آغاز نخواهد شد.

متن کامل طرح تحقیق و تفحص مجلس از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شرح ذیل است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

سلام‌علیکم؛

احتراما مطابق با ماده 198 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اینجانب سیدمهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم شریف دشتستان، متقاضی تحقیق و تفحص از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص موارد زیر می‌باشم. خواهشمند است دستورات لازم را مبذول فرمایید.

1- سوء مدیریت و استفاده از نیروهای ناکارآمد در برخی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و عدم پاسخگویی در مقابل عملکرد:

با توجه به اینکه سازمان‌ها و شرکت‌های متعددی از جمله سازمان صنایع دفاع ایران، سازمان صنایع هوا فضا، سازمان صنایع هوایی، سازمان صنایع الکترونیک ایران و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان‌ها تحت نظر وزارت دفاع قرار دارند؛ مضافا وزارت دفاع در بسیاری از شرکت‌های خصوصی دیگر نیز سهام‌دار بوده و عضو هیئت مدیره آنان می‌باشد، اکثر این سازمان‌ها و شرکت‌ها با فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی مرتبط می‌باشند، لزوم پاسخگویی و نظارت بر فعالیت، عملکرد و نحوه هزینه کرد درآمدها و اعتبارات آنان ضروری است که متاسفانه برخی از مدیران به دلیل ایجاد حاشیه امنیت برای خود در سایه برخی دستاوردهای برجسته وزارت دفاع از پاسخگویی در سایر حوزه‌ها امتناع می‌کنند.

2- نحوه‌ ارائه خدمات به نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح از ارکان اصلی استواری و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. یقینا نیروی انسانی، تاثیرگذارترین عنصر در این اقتدار است.

متاسفانه مدتی است وضعیت معیشتی کارکنان نیروهای مسلح وضعیت مناسبی ندارد و موجب ایجاد مشقت برای زندگی آنان شده است.

در این خصوص لازم است وزارت دفاع پاسخگوی اعتبارات دریافتی و توزیع شده و خدمات انجام گرفته برای این عزیزان باشد.

با تشکر

سیدمهدی موسوی‌نژاد