کد خبر 251875
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۹

سخنگوی وزارت کشور، گفت: شاخص‌های مد نظر وزارت کشور در مورد استانداران باید نسبت به افراد معرفی شده از سوی نمایندگان مجلس، کنشگران سیاسی، ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی و شخصیت‌های کشوری بررسی و تطبیق داده شود.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو با تسنیم، در خصوص فرآیند انتخاب استانداران،‌گفت: معرفی استانداران جدید به هیئت دولت بستگی به این موضوع دارد که تا هفته آینده پرونده چند فرد جدید را برای معرفی به دولت آماده کنیم و لذا تعداد افراد مشخص نیست.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند انتخاب استانداران بسیار مهم است و باید با دقت و جامع نگری فراوان انجام شود، تصریح کرد: شاخص‌های مد نظر وزارت کشور در مورد استانداران باید نسبت به افراد معرفی شده از سوی نمایندگان مجلس، کنشگران سیاسی، ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی و شخصیت‌های کشوری بررسی و تطبیق داده شود؛ سپس پرونده فردی که واجد شرایط و صلاحیت‌های لازم برای استانداری است، نهایی و به هیئت دولت ارسال می‌شود.

قائم مقام وزیر‌کشور،‌گفت: باید با ‌‌نهایت دقت بررسی‌های لازم را درباره انتصاب استانداران انجام دهیم. اگر چه معتقدیم موضوع انتصاب استانداران سراسر کشور باید در اسرع وقت انجام شود و دولت کار خود را رسمی‌تر شروع کند، اما با توجه به اینکه استاندار نماینده عالی دولت در استان‌ها و مجری سیاست‌های دولت است، لذا در انتخاب او، هر چه قدر دقت به خرج دهیم، جا دارد.

امیری همچنین تاکید کرد: وزارت کشور قصد ندارد در انتخاب استانداران دقت را فدای سرعت کند و می‌خواهیم با لحاظ پارامترهای تعریف شده، کلیه استانداران تعیین و به دولت معرفی شوند تا آن‌ها نیز هر چه زود‌تر فرمانداران و بخشداران را انتخاب کنند و کار دولت در کلیه سطوح و به شکل کامل رسمیت پیدا کند.

وی در خصوص انتخاب معاون اقتصادی وزارت‌کشور، گفت: تاکنون فردی برای تصدی معاونت اقتصادی وزارت کشور انتخاب نشده است.