کد خبر 245594
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰

ناو هواپیمابر هسته‌ای یو‌اس‌اس‌نیمیتز و سایر کشتی‌های موجود در گروه رزمی آن برای شرکت در حمله احتمالی علیه سوریه راهی آب‌های دریای سرخ شد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، ؛ یک مقام پنتاگون اعلام کرد ناو هواپیمابر یو‌اس‌اس‌نیمیتز و سایر کشتی‌های گروه رزمی وابسته به آن به سمت غرب و دریای سرخ می‌روند تا در صورت لزوم از حملات محدود آمریکا علیه سوریه پشتیبانی کنند.

گروه رزمی ناو هواپیمابر نیمیتز که شامل چهار ناوشکن و یک رزمناو است در حال حاضر هیچ دستوری برای حرکت به سمت مدیترانه شرقی دریافت نکرده است اما به سمت غرب دریای عرب حرکت می‌کند تا در صورت لزوم وارد مدیترانه شود.

باراک اوباما روز شنبه حمله قریب‌الوقوع موشک‌های کروز را از پنج ناوشکن به سوریه تا زمان تأیید این حمله توسط کنگره به تأخیر انداخت. این امر باعث شد اقدام نظامی دستکم برای 9 روز به تعویق افتد.

نیروی دریایی آمریکا حضور خود را طی هفته گذشته در شرق مدیترانه گسترش داده و دو ناوشکن به سه ناوشکنی که معمولا در این منطقه گشت زنی می‌کنند، اضافه شده‌اند.

این ناوشکن‌ها در مجموع 200 موشک تواماهاوک حمل می‌کنند اما مقامات می‌گویند که یک حمله نظامی محدود به سوریه می‌تواند تنها شامل نیمی از این موشک‌ها باشد.

گروه رزمی یو‌اس‌اس‌نیمیتز در اقیانوس هند مستقر بوده و از عملیات‌های آمریکا در افغانستان پشتیبانی می کرد اما قرار بود به سمت شرق آسیا رفته و سپس به آمریکا بازگردد. ناوهواپیمابر یواس‌اس‌ ترومن جایگزین یو‌اس‌اس نیمیتز شده بود.

این مقام وزارت دفاع آمریکا افزود، نیروهای نظامی آمریکا تصمیم گرفتن مسیر نیمیتز را تغییر داده و آن را به سمت دریای سرخ و احتمالا دریای مدیترانه منتقل کننند.