همه این سریال‌ها را می‌شود در ایام مختلف سال پخش کرد. من تفاوتی نمی‌بینم بین سریال‌هایی که ماه رمضان پخش می‌شوند با سریال‌های عادی دیگر.

گروه فرهنگی مشرق - از سال 72 تا امروز در شب‌های ماه مبارک رمضان شاهد پخش تعداد زیادی سریال تحت عنوان "کارهای مناسبتی"  آن هم به‌صورت فشرده و پیاپی از آنتن صدا وسیما هستیم. برخی معتقدند به علت اینکه پخش سریال‌ها با ساعات عبادت شبانه و تلاوت قرآن و حضور مردم در مساجد تلاقی پیدا می‌کند باعث می‌شود مردم جذب سریال شوند. برخی هم بر این باورند که رسالت صدا و سیما و برخی مسایل اقتضا می‌کند تا این سریال‌ها حتی در ماه مبارک رمضان پخش شود.

در این خصوص به سراغ احمد نجفی، یکی از بازیگران با تجربه سینما و تلویزیون رفتیم تا نظر وی را در مورد این سریال‌ها جویا شویم.

وی در این باره گفت: نمی دانم این تقسیم بندی ها برای چیست. تلویزیون از چند سال قبل یک مسیری را پیدا کرده و و چپ و راست فیلم های موضوعی و مناسبتی می سازد. زیاد با این رویکرد موافق نیستم. ولی به هر حال بعضی مناسبت ها هستند که مثل ماه مبارک رمضان کار دیگری از دست مسئولان صدا و سیما بر نمی آید جز این که همین سریال ها را پخش کنند.

نکته مهم این است که همه این سریال ها را می شود در ایام مختلف سال پخش کرد. من تفاوتی نمی بینم بین سریال هایی که ماه رمضان پخش می شوند با سریال های عادی دیگر. از نظر محتوا فرقی با هم ندارند. کیفیت آنها هم فقط بعضی اوقات خوب است اما معمولا همه شبیه هم و تکراری هستند.