کد خبر 213337
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

غرفه سیدمحمود گلابدره‌ای به منظور نمایش تمام وسائل و آثار برجای مانده از این نویسنده در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برپا شد.

به گزارش سرویس فرهنگی مشرق به نقل از مهر، غرفه ویژه معرفی آثار و زندگی مرحوم سیدمحمود گلابدره‌ای در چادر ویژه‌ای در محل سالن یاس در سال گذشته (ضلع شمالی شبستان مصلی) در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب برپا شد.

در این غرفه که به مناسبت اولین سالگرد درگذشت این نویسنده برپا شده است، تمام وسایل برجای مانده از این نویسنده به نمایش گذاشته شده است. از جمله این آثار می‌توان به یک پتوی سربازی، وسایل آشپزی اعم از ماهیتابه و قابلمه که کاملا سیاه رنگ است، کتری و قوری، سجاده نماز، یک مجلد قرآن کریم، عینک، مدادها، شال‌گردن و کلاه مرحوم گلابدره‌ای اشاره کرد.

این وسایل که پس از فوت گلابدره‌ای توسط علی خلیلی وارث مرحوم گلابدره‌ای گردآوری شده، برای نخستین بار به نمایش درآمده است.

خلیلی همچنین تمام نسخه‌های موجود از آثار مرحوم گلابدره‌ای شامل 12 عنوان کتاب را در این غرفه ارائه و به فروش می‌رساند که از میان آنها می‌توان به آثار شاخصی چون دال، منیر، آقا جلال، سفر به حجله گاه عشق، مادر، زن نویسنده و ‌هاویه هوو و ... اشاره کرد.

این غرفه همچنین هر روز به پخش یک مستند درباره این نویسنده فقید می‌پردازد و در روز پایانی نمایشگاه نیز مستندی از زندگی گلابدره‌ای در واپسین روزهای فوت وی به نمایش در خواهد آمد.

به گفته خلیلی این نخستین بار است که نمایشگاه بین‌المللی کتاب غرفه‌ای را به نام یک نویسنده در درون خود ایجاد کرده است و هزینه برپایی آن نیز با مشارکت شخص وی و معاونت فرهنگی زوارت ارشاد تامین می‌شود.

استقبال مراجعه کنندگان از این غرفه در حد خود قابل توجه است؛ تا جایی که بسیاری از مردم، روزانه خواستار اقامه نماز روی سجاده مرحوم گلابدره‌ای در این غرفه می‌شوند.

محمود گلابدره‌ای، نویسنده کتاب «لحظه‌های انقلاب» 15 مرداد سال گذشته بدرود حیات گفت.