ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دستور مصطفی محمد نجار وزیر کشور به فرمانداران کل کشور برای تشکیل هیات های اجرایی انتخابات آغاز شد.

گروه سیاسی مشرق _ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دستور مصطفی محمد نجار وزیر کشور به فرمانداران کل کشور برای تشکیل هیات های اجرایی انتخابات آغاز شد.

وزیر کشور از طریق ویدئوکنفرانس دستور شروع انتخابات را داده و سپس در نشست خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در محل ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری حضور یافت.

ثبت نام یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز  17 اردیبهشت آغاز و تا شنبه 21 اردیبشهت ماه ادامه خواهد داشت.

داوطلبان حضور در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصوير كليه صفحات آن و 12 قطعه عكس 4*6 جديد كه در سال جاري گرفته باشند از ساعت 8 صبح لغایت 18 بعدظهر برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

انتخاب شوندگان هنگام ثبت نام بايد داراي شرايط زير باشند :

1- از رجال مذهبي ، سياسي .

2- ايراني الاصل .

3- تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران .

4- مدير و مدبر .

5- داراي حسن سابقه و امانت و تقوي .

6- مؤمن و معتقد به مباني جمهوري اسلامي ايران و مذهب رسمي كشور .

مصطفی محمدنجار وزیر کشور ساعت 8 در حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی آغاز ثبت‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را صادر کرد.

مرتضوی دبیر ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: از تمام کسانی که در ستاد انتخابات کشور حضور می‌یابند به این دلیل که شرایط اینجا عمومی است ثبت نام به عمل می‌آید ولی توصیه ما این است که کسانی که شرایط ثبت نام را ندارند به وزارت کشور نیایند؛ ما آمادگی داریم از حدود 40 یا 50 نفر روزانه ثبت‌نام کنیم.

چه کسانی رسما داوطلبی خود را اعلام کرده اند؟

تا کنون 20 نفر رسماً دواطلبی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم را اعلام کرده‌اند. غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف، علی اکبر ولایتی، کامران باقری لنکرانی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، منوچهر متکی، یحیی آل‌اسحاق، محمد رضا باهنر، محمد سعیدی‌کیا، حجت‌الاسلام حسن روحانی، محمد شریعتمداری، محسن رضایی، مصطفی کواکبیان، حسن سبحانی، حجت‌الاسلام علی فلاحیان، علیرضا زاکانی، ، صادق واعظ زاده، احمدزاده کرمانی و ارسلان فتحی‌پور، 20 داوطلبی هستند که به صورت رسمی کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرده‌اند.

همه مدارکی که داوطلبان باید به وزارت کشور ببرند

بنابر اعلام وزارت کشور در قالب اطلاعیه شماره 9، رجال مذهبی و سیاسی بایستی شخصاً یا از طریق معرفی نماینده تام‌الاختیار جهت اعلام داوطلبی و تکمیل فرم پرسشنامه با همراه داشتن اصل شناسنامه و چهار برگ تصویر کلیه صفحات آن و 12 قطعه عکس 4*6 جدید که در سال جاری گرفته باشند، به ستاد انتخابات کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ کشور مراجعه کنند.

قرار است ثبت‌نام از داوطلبان تا روز شنبه هفته آتی به مدت 5 روز ادامه یابد.

صادق واعظ زاده به عنوان اولین کاندیدا ثبت نام کرد  8:30

صادق واعظ زاده معاون پیشین رئیس‌جمهور، در اولین دقایق آغاز ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری، در ستاد انتخابات کشور حضور یافت و با ثبت نام در این انتخابات، اولین کاندیدای رسمی و سرشناس انتخابات ریاست جمهوری یازدهم لقب گرفت.



واعظ زاده عضو ارشد انجمن بین المللی مهندسین برق و الکترونیک (IEEE)، عضو هیئت سردبیری سه نشریه عملی بین المللی و دو نشریه علمی ـ پژوهشی داخلی است و در کمیته راهبردی و علمی کنفرانس‌های متعدد بین المللی در زمینه تخصصی خود عضویت داشته و دارد و نشست‌های مربوط را اداره کرده است.

واعظ زاده در حال حاضر عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت است.

باقری لنکرانی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد   8:50

کامران باقری لنکرانی هم با حضور در وزرات کشور نام خود را در رقابت های ریاست جمهوری یازدهم ثبت کرد.

وی یکی از جوانترین کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم است وزیر بهداشت کابینه اول محمود احمدی نژاد را در کارنامه خود دارد.

لنکرانی که گزینه جبهه پایداری در این انتخابات است ، حضور خود در عرصه انتخابات را حضور فردی ندانست و با تأکید به حضور گفتمان در انتخابات، اعتقاد دارد: در انتخابات مهم است که افراد را از نظر گفتمانی نقد کنیم، نقد گفتمان ها با اخلاق اسلامی منافات ندارد اتفاقاً عدم شفافیت با اخلاق اسلامی منافات دارد.

سعیدی کیا کاندیدای مستقل این دوره از انتخابات ثبت نام کرد  9:10
محمد سعیدی کیا وزیر سابق احمدی نژاد در اولین روز ثبت نام از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای نام نویسی در این انتخابات وارد وزارت کشور شد.

وی که در سال 84 توسط احمدی نژاد برای تصدی ‬وزارت مسکن و شهرسازی انتخاب شد ؛ پیش از آن نیز ‬وزیر راه و ترابری دولت موسوی و هاشمی از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۲ بوده‌است. همچنین ‬سعیدی کیا وزارت جهادسازندگی دولت خاتمی را از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ نیز در کارنامه خود دارد.

گزینه انتخاباتی هاشمی رفسنجانی هم ثبت نام کرد    10:30

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با حضور در وزارت کشور، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، ثبت‌نام کرد. او را  سیدرضا اکرمی و علی یونسی همراهی می کردند.

حسن روحانی در انتخابات میان‏ دوره‏ای سومین دوره مجلس خبرگان رهبری در 29 بهمن 1378 از حوزه انتخابیه استان سمنان به نمایندگی مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد و در سال 1385 نیز از استان تهران به این مجلس راه یافت و در حال حاضر ریاست کمیسیون سیاسی و اجتماعی این مجلس را بر عهده دارد.

حسن روحانی در 22 فروردین 92 در یک گردهمایی با حضور جمعی از هوادارانش در مجتمع آدینه تهران و با شعار «دولت تدبیر و امید» برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام کاندیداتوری کرد.

از او به عنوان گزینه انتخاباتی هاشمی رفسنجانی نام می برند.

حجت‌الاسلام علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات صبح امروز سه‌شنبه در حاشیه ثبت‌نام حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری از قطعی شدن نیامدن هاشمی‌رفسنجانی در انتخابات خبر داد و گفت: بنده شب گذشته ملاقاتی با هاشمی‌رفسنجانی داشتم و ایشان بار دیگر تاکید کردند که در انتخابات حضور نخواهند داشت.

قاضی سراج از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

قاضی ناصر سراج نماینده دادستان کل کشور و رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی برای بازدید از محل ستاد انتخابات کل کشور وارد این ستاد شد.

ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم از امروز (سه‌شنبه) به مدت پنج روز از ساعت 8 الی 18 در محل ساختمان وزارت کشور آغاز شد.

کواکبیان هم در روز اول برای کاندیداتوری انتخابات 92 ثبت نام کرد     11:40

مصطفی کواکبیان کاندیدای حزبی جریان اصلاحات با حضور در فرمانداری تهران برای حضور در یازدهمین رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی دبیرکل حزب مردم سالاری و دبیرکل جبهه اصلاح طلبان است که به عنوان گزینه این تشکل های سیاسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده است . به گفته خود کواکبیان تنها کاندیدای حزبی این انتخابات است.

این کاندیدای ریاست جمهوری بیش از این بیان داشته است که در صورت کاندیداتوری خاتمی و هاشمی از انتخابات کناره گیری می کند . اما در عین حال کواکبیان بارها تاکید کرده است که خاتمی و هاشمی نمی آیند.


ثبت‌نام ۶۲ نفر تا ساعت ۱۶:۳۰ امروز

سیدصولت مرتضوی معاون سیاسی وزیر کشور از ثبت‌نام 62 نفر از داوطلبین انتخابات ریاست‌جمهوری تا ساعت 16:30 امروز خبر داد و گفت: خوشبختانه هیچ مشکل و معطلی در روند ثبت‌نام کاندیداها بوجود نیامده است.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام کاندیداها امروز تا ساعت 18 بعدازظهر خواهد بود، افزود: این وقت قابل تمدید نیست.

معاون سیاسی وزیر کشور اضافه کرد: امیدواریم کاندیداها با حضور به موقع در وزارت کشور برای ثبت‌نام از ازدهام و شلوغی در روزهای پایانی ثبت‌نام جلوگیری کنند.


ثبت‌نام داوطلبان ریاست جمهوری در روز اول پایان یافت

دقایقی پیش فرایند ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در اولین روز نام‌نویسی از کاندیداها، پایان یافت.

قرار است مصطفی محمدنجار وزیر کشور فردا در یک نشست خبری آمار دقیق اولیه ثبت‌نام کنندگان برای ریاست جمهوری در اولین روز نام‌نویسی را اعلام کند.



حاشیه های مشرق از اولین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار سیاسی مشرق مستقر در وزارت کشور؛ روز اول ثبت نام داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با حاشیه هایی همراه بود.

صادق واعاظ زاده اولین فرد سرشناسی بود که برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات کشور شد؛ این اتفاق باعث شد که معاون سابق احمدی نژاد به عنوان سحرخیزترین کاندیدا لقب بگیرد.

کامران باقری لنکرانی نیز اوایل صبح به همراه صادق محصولی، محمد سلیمانی، امیرحسین قاضی زاده، زهره طبیب زاده، علی مصباح یزدی، دکتر پرویز داوودی و سیم فروش و ... وارد وزارت کشور شد و خبرنگاران را به جنب و جوش واداشت. نکته جالب حضور تعدادی از اعضای جبهه پایداری با خودرو "ون" در محل وزارت کشور بود.


محلی که برای نشست خبری کاندیداها در نظر گرفته شده بود فاقد صندلی برای استفاده نشستن کاندیدا بود و آنها مجبور بودند که ایستاده به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

حسن روحانی نیز به همراه افرادی نظیر یونسی وزیر سابق اطلاعات، نوبخت و سید رضا اکرمی، وارد وزارت کشور شد و در انتخابات ثبت نام کرد. روحانی در زمان ثبت نام به درخواست عکاسان چندین بار انگشت خود را برای آنها به نشانه پیروزی تکان داد و البته به مدت دو دقیقه شناسنامه اش را برای عکاسان به نماش گذاشت.

روحانی البته در نشست خبری پس از ثبت نام نیز اظهاراتش را با  " سلام بر مردم ایران " و بیان اینکه با همه آبرویم آمده ام، آغاز کرد. وی تاکید کرد که فکر نمی کند هاشمی در انتخابات کاندیدا شود. روحانی خود را فردی اعتدال گرا و نجات دهنده کشور از جنگ در اوج پرونده هسته ای معرفی کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام البته باز طبع شعری اش را به رخ کشید و با این بیت شعر که " سلامم را تو پاسخگوی و در بگشای" اظهاراتش را پایان داد.

حضور کواکبیان نیز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری بی حاشیه نبود. وی تاکید کرد که اگر در انتخابات رای نیاوردبا یک جعبه شیرنی به دیدار کاندیدای پیروز می رود. البته دبیرکل مردم سالاری معتقد بود با توجه به برنامه هایش در زمینه های مختلف حتما رای می آورد!

حاشیه بعدی امروز ثبت نام حضور لیدر سابق استیل آذین در وزارت کشور بود. بهروز وثوقی راد که چهره ای خاص در وزارت کشور حاضر شده بود خود را با سیاست بیگانه معرفی کرد و گفت: خدا بیامرزد امام را که می گفت من ورزشکار نیستم ولی وزرشکاران را دوست دارم، من هم می خوام ورزش را ارتقا دهم. وثوقی که به گفته خودش تا اول دبیرستان درس خوانده شعار انتخاباتی خود را " ایران قهرمان میشه، خدا می دونه که حقشه!" اعلام کرد.

امروز نیز بسیاری از چهره های غیر معروف در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شدند که به راحتی می شد فهمید حداقل شرایط را ندارند. در این میان حضور برخی داوطلبین با کروات و تیپ های خاص توجه خبرنگاران را به خود جلب کرد.


پیرمردی که از ساعت های اولیه ثبت نام، کفن پوش در محل وزارت کشور حاضر شده و تاکنون محل ستاد انتخابات را ترک نکرده است و احتمال دارد تا آخرین لحظات ثبت نام در وزارت کشور بماند!

نصیری دبیرکل مجمع متخصصین ایران اسلامی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به دیدارش با هاشمی رفسنجانی تاکید کرد که " اگر آقای هاشمی بیاید من به نفع او کنار می روم! "

قاسم شعله سعدی که بدلیل مصاحبه و فعالیت علیه نظام مدتی در زندان بوده است پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر من تایید شوم خاتمی به نفع من کنار می رود!

فردی که خود را اسماعیل کوثری معروف به استاد کوثری معرفی کرد دولت خود را دولت برنامه اعلام کرد و تاکید کرد یکی از برنامه‌هایش حذف امکان تولید و توجیه دروغ، چاپلوسی و دورنگی در بین مردم است. این فرد معتقد بود که برنامه‌هایش بلااستثناء قابلیت اجرایی دارد.

علی‌نژاد اعلام کرد که اگر توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت شود یک سخنرانی 8 ساعته خواهد داشت. وی همچنین افزود: که برنامه‌ 500 ساله ارائه خواهد کرد تا در صورت تمام شدن دوران ریاست جمهوری‌اش دیگر رؤسای جمهور از نبود برنامه گله نکنند. وی همچنین گفت که 10 بچه دارد و معتقد به کنترل جمعیت نیست.

شخص دیگری که نامش علی‌اکبر عباسی و سمتش مدیر آزمایشگاه وزارت نفت بود پس از ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: حاضرم احمدی‌نژاد را به عنوان معاون اول خودم انتخاب کنم و اگر مشایی نیز تائید صلاحیت شوم باز هم او را قبول نخواهم کرد.

علی فلاحیان که نام و فامیلی‌اش، حجت‌الاسلام فلاحیان وزیر اطلاعات دولت هاشمی را به اذهان متبادر می‌کرد، پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام و هنگام خروج از ساختمان وزارت کشور گفت که بنده همین الان هم به صورت مجانی و رایگان بیماران خود را معالجه می‌کنم و اگر رئیس‌جمهور هم شوم باز به این کار ادامه می دهم.


ستاد انتخابات کشور در روزهای آینده نیز انتظار حضور چهره های برجسته ای را می کشد و خبرنگاران خود را برای روزهای آینده که به احتمال قوی موعد ثبت نام کاندیداهای سرشناس خواهد بود، آماده می کنند.


**** تصاویر  ثبت نام کنندگان برای انتخابات ریاست جمهوری ****



















تصاویر کامل اولین روز ثبت نام کنندگان برای انتخابات ریاست جمهوری را در اینجا ببینید