کد خبر 209243
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱

سد و نیروگاه گتوند علیا که پیش از این در مرداد 1390 توسط احمدی‌نژاد افتتاح شده بود،‌ روز گذشته مجددا توسط وی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق ،سد و نیروگاه گتوند علیا که پیش از این در مرداد 1390 توسط احمدی‌نژاد افتتاح شده بود،‌ روز گذشته مجددا توسط وی افتتاح شد.


پنجم مرداد 1390 برای نخستین بار سد و نیروگاه گتوند عليا توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد. اما این پروژه، روز گذشته نیز مجددا در جریان سفر استانی رئیس‌جمهور به خوزستان مورد افتتاح واقع شد!



افتتاح سد و نیروگاه گتوند در مرداد 1390

درباره چگونگی ساخت و افتتاح این سد و پیامدهای زیست محیطی این پروژه بسیاری از کارشناسان و نهادهای نظارتی هشدارهای جدی به دولت دادند اما ظاهرا دولت آنچنان اصراری برای این پروژه ملی ! داشت که دو بار آن را افتتاح کرد تا شاید کارشناسان و نهادهای نظارتی گوشی دستشان بیاید که نقدهای کارشناسی بدرد خودشان می خورد.

البته این اولین بار نیست که رئیس‌جمهور برخی پروژه‌ها را دوبار دوبار افتتاح می‌کند. مثلا در اوایل سال 89 آبگيري سد و نيروگاه کارون 4 با حضور احمدي‌نژاد آغاز شد، اما رئيس‌جمهور پانزدهم تيرماه سال 90 هم دوباره به استان چهارمحال و بختياري سفر كرد و اين بار خبر «افتتاح سد كارون 4» در رسانه‌هاي دولت منتشر شد.

اما روز گذشته برخی رسانه ها از افتتاح مجدد یک پروژه دیگر نیر خبر دادند و نوشتند که تولید رسمی محصول در مجتمع پتروشیمی شیمی تکس آریا پنجم اسفند ماه سال 1391 با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور و رستم قاسمی وزیر نفت انجام شد.

با گذشت نزدیک به دو ماه این مجتمع کوچک پتروشیمی ،دوم اردیبهشت ماه توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری و رستم قاسمی وزیر نفت برای بار دوم افتتاح رسمی شد!

قضاوت با شما