کد خبر 19884
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴

مشاور و رييس دفتر رييس جمهور به شايعات مربوط به تغيير منوچهر متکي پاسخ داد و تغيير را يک امر' مثبت' ارزيابي کرد.

به گزارش مشرق به نقل از ايرنا، اسفنديار رحيم مشايي روز دوشنبه در نشست هم انديشي دستگاه ها و نهادهاي فعال در خارج از کشور که در وزارت امور خارجه برگزار شد از منوچهر متکي به عنوان يک ' برادر ارزشمند' ياد کرد و گفت که در طول سال هاي خدمت در دولت هاي نهم و دهم همواره يک رابطه صميمي و نزديک ميان وي و متکي برقرار بوده است.
وي با انتقاد از برخي رسانه ها که شايعات بي اساسي در مورد تغيير در وزارت امور خارجه نوشتند؛ افزود: اين رسانه ها قصد ديگري دارند، بنيان آنها بر آتش استوار است و با نشر اکاذيب تلاش هايي عليه دولت انجام مي دهند.
مشايي تغيير در دولت آقاي احمدي نژاد را يک تحول مثبت و سازنده خواند و گفت: کل آفرينش نيز بر اساس تغيير آفريده شده است.
رييس دفتر رييس جمهور افزود: با اين تغيير؛ شايستگي هاي متکي نقض نمي شود و هيچ کس صلاحيت و شايستگي هاي وي را رد نمي کند و با اين تغيير نيز نبايد از ديد شخصي نگاه شود.
مشايي ادعاهاي منتشر شده مبني بر اعتراض متکي به ماموريت وي به اردن را يک 'دروغ بزرگ' خواند و تصريح کرد که اين گونه مطالب جعل خبر و اکاذيب است.
مشايي افزود : تغيير در وزارت خارجه مدت ها است که مد نظر رييس جمهور
بوده و ايشان حتي به فکر مسووليت جديدي براي آقاي متکي بودند و در اين باره نيز با وي صحبت کرده اند.
مشايي با اشاره به روند تغيير در وزارت خارجه که ماه ها مورد بحث بوده گفت : رييس جمهور شنبه شب گذشته و قبل از سفر متکي به سنگال با وي گفت وگو کرده است.
وي در ادامه گفت: سايتي که متعلق به يکي از نمايندگان مجلس است ( من عادت ندارم اسم ببرم) به دروغ ادعا کرده است که مشايي وزير تعيين مي کند. اين سايت و مجله وابسته به آن، رو به جهنم باز مي شود.
وي با انتقاد از جعل مطلب گفت : فضاي دولت بسيار دوستانه است . مشي آقاي رييس جمهور در مورد تغييرات روشن است. براي برخي افراد فاميل بازي و دوستي و .... اصل و اساس است اما براي احمدي نژاد اين چيزها اصل نيست و در تغييرات فقط رضاي خدا و منافع ملت ايران را در نظر مي گيرد.