کد خبر 198472
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۸

این بانوی بزرگوار، در سن 18 سالگی به اسلام و مذهب حقه ی شیعه گروید و به تربیت دو فرزند خود همت گماشت. تا جایی که تنها پسرش، «مهران بلورچی» به جبهه های حق علیه باطل شتافت و نام خود را به «علی» تغییر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بانو «لامعه لشکرلو»(بلورچی)، والده ی بزرگوار شهید «مهران(علی) بلورچی» روز گذشته جان به جان آفرین تسلیم نمود و به دیدار فرزند شهیدش شتافت.
این بانوی بزرگوار، در سن 18 سالگی به اسلام و مذهب حقه ی شیعه گروید و به تربیت دو فرزند خود همت گماشت. تا جایی که تنها پسرش، «مهران بلورچی» به جبهه های حق علیه باطل شتافت و نام خود را به «علی» تغییر داد. «علی بلورچی» در عملیات کربلای 5 و منطقه شلمچه بال در بال ملائک گشود.
«علی بلورچی»، تنها فرزند پسر خانواده بود که در سن 16 سالگی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت. وی همزمان با جهاد، تحصیل علم را رها نکرد و مدت کوتاهی پیش از شهادتش در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.
چندی قبل خاطرات حیات پرفراز و نشیب زندگی بانو لامعه لشکرلو،  تحت عنوان «محله های زندگی» نگارش و راهی بازار کتاب شد.
در بخشی از این کتاب، از زبان خانم لشکرلو می خوانیم:
«با خیلی چیزها جنگیدم، زندگی کرده‌ام و همیشه فکر می‌کنم زندگی از مرگ سخت تر است. سر و کله زدن با آدمها و اتفاق‌هایی که سر راه زندگی سبز می‌وند، بعد از مرگ وجود ندارند. سعی می‌ردم با این فکرها خودم را آرام کنم، ولی طول کشید با این حس که در وجودم ریشه کرده بود، کنار بیایم. وقتی مهران شهید شد هم نتوانستم پسرم را در آغوش بگیرم و هنوز حسرتش به دلم مانده است.»

به گزارش مشرق، مجلس ترحیم این مادرِ صبور و درد کشیده، امروز دوشنبه 14 اسفند، در نشانی زیر برگزار می گردد:
خیابان ستارخان - سه راه تهران ویلا - مسجد حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه)