کد خبر 19639
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۸

تلويزيون دولتي انگليس، متوجه تفاوت "حسين قدياني" طنزپرداز و "حسين قدياني" رئيس بسيج دانشجويي کشور نشده است و مطلب نويسنده کتاب پرفروش و محبوب "نه ده" را به رئيس سازمان بسيج دانشجويي منتسب کرده است!<BR>

به گزارش مشرق به نقل از شبکه ايران، لندن‌نشيني مداوم خبرنگاران و همکاران تلويزيون دولتي انگليس که اکثرا از روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب به اين شبکه رفته‌اند، منجر به گاف‌هاي عجيب و بامزه اي در BBC شده است.
سايت اينترنتي بي‌بي‌سي فارسي در مطلبي که درباره سخنان رئيس قوه قضاييه در همايش روز گذشته منتشر کرده، اظهارات آيت‌الله آملي لاريجاني را پاسخي به يادداشت "رئيس بسيج دانشجويي کشور" در وبلاگ شخصي‌اش دانسته است!
در واقع تلويزيون دولتي انگليس، متوجه تشابه اسمي "حسين قدياني" بلاگر و "حسين قدياني" رئيس بسيج دانشجويي کشور نشده است و مطلب نويسنده کتاب پرفروش و محبوب "نه ده" را به رئيس سازمان بسيج دانشجويي منتسب کرده است.
جالب آنکه بي بي سي، اشتباه خود را به حساب اختلاف ميان مسئولان ارشد جمهوري اسلامي ايران گذاشته است!

اين گاف عجيب درحالي است که نامه انتقادي مورد اشاره بي بي سي متعلق به يک نويسنده و بلاگر مطرح به نام "حسين قدياني" است که مطالب خود را در يکي از وبلاگ مطرح فارسي‌زبان به نام "قطعه 26" منتشر مي‌کند؛ وبلاگي که چند روزي است به دليل انتشار يک مطلب انتقادآميز درباره دستگاه قضا، مسدود شده است.
اين گاف بي بي سي را دليلي بر مدعاي پيشين خود درباره عدم آگاهي مسئولان تلويزيون‌هاي خارجي از واقعيات داخلي ايران ارزيابي شده است.
پيش از اين گفته مي شد که شبکه‌هاي ماهواره‌اي نظير "بي‌بي‌سي"، "صداي آمريکا"، "يورونيوز" و ... که در خارج از ايران مديريت مي‌شوند، به دليل اقامت طولاني مدت در فضايي خارج از ايران، واقعيت‌هاي موجود در جامعه را فراموش مي‌کنند و تحت تاثير القائات مديران خارجي و رسانه‌هاي کشور مقصد قرار مي‌گيرند.
به عنوان مثال، چند ماه پيش تلويزيون دولتي صداي آمريکا هم که دچار گاف خنده‌داري درباره انعکاس وقايع ايران شد.
اين شبکه تلويزيوني در پي آرامش کامل تهران در روز 18 تير امسال، دست به انتحاري رسانه‌اي زد و تعطيلي بازار در اين روز را به عنوان خبر ناآرامي و اعتراض منتشر کرد. اين گاف عجيب صداي آمريکا در حالي رخ داد که 18 تيرماه امسال مصادف با روز جمعه بود و مطابق هميشه بازار تهران تعطيل!
کارشناسان همان زمان اعلام کردند که با توجه به تعطيلي رسمي روز يکشنبه در آمريکا و سکونت ده‌ها ساله گردانندگان اين شبکه در در اين کشور، خبرنگاران و گردانندگان ايراني"صداي آمريکا" فراموش کرده‌اند که در ايران بازارها روز جمعه تعطيلند؛ نه يکشنبه!