علاوه بر موضوعات روز، عناوینی از جمله تولید ملی، انرژی هستهای، مقاومت، جنگ نرم، حقوق بشر و تحریم جزو محورهای اصلی روزکارتون برای تولید کارتونهای خبری است.
در سرمقاله این پایگاه آمده است:
« در دنیای رسانهای امروز، اهمیت و تأثیر کارتون مطبوعاتی (Editorial Cartoon یا همان کاریکاتور مطبوعاتی) بر هیچکس پوشیده نیست؛ همچنین در فضای مطبوعاتی کشورمان کارتون مطبوعاتی از نقش و اهمیت فراوانی بر خوردار است. اما از آن جایی که جمله قبل، اغراقی بیش نیست و اتفاقاً بر عکس، اهمیت و تاثیر کارتون در کشور ما هنوز بر بسیاری از صاحبان نشریات پوشیده است! و از آن جای دیگری که ما به عنوان طرفدار و مدعی این هنر خاص، از مهجور ماندن و تزیینی شدن آن در فضای رسانهای کارتون مطبوعاتی، سخت متأسف و گلهمند هستیم، تصمیم گرفتیم که برای احیای کارتون مطبوعاتی همتی کرده و قدمی برداریم. لذا این پایگاه اینترنتی را راهاندازی کردیم و از این پس با روزکارتون در معرض دید شما خواهیم بود. در واقع به عنوان یک پایگاه مرجع کارتون مطبوعاتی، قصد تولید محتوا برای تمامی رسانههای داخلی را داریم و میخواهیم اولین آژانس کارتون مطبوعاتی کشور باشیم.»
گفتنی است رونق گرفتن کاریکاتور در مطبوعات و بها دادن بیش از پیش مدیران نشریات، از سالهای قبل جزو مطالبات جدی جامعه کاریکاتوریستهای کشور بوده و در این مدت همواره بر اهمیت بهرهگیری از ظرفیتهای کاریکاتور مطبوعاتی در مقابل تهاجم رسانهای غرب، توسط کارشناسان رسانه و هنرمندان تاکید شده است. شروع به کار روزکارتون، اولین قدمی است که در جهت تحقق این اهداف و مطالبات برداشته شده و میتواند در بهبود وضعیت هنر کاریکاتور مطبوعاتی در کشور تأثیر بسزایی بگذارد.
برگزاری جشنوارههای فصلی کاریکاتور مطبوعاتی و انتشار هفتهنامه تخصصی کاریکاتور مطبوعاتی، از برنامههای آتی روزکارتون است.