کد خبر 1817851
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۶:۱۲

«حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس امروز جمعه اعلام کرد که اقدام رژیم صهیونیستی برای جابه‌جایی آنچه «خط زرد» نامیده می‌شود به سمت غرب شهر غزه و نقض آشکار توافق آتش بس است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، حازم قاسم گفت: این اقدام در راستای اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره افزایش کنترل بر نوار غزه صورت گرفته است.

وی همچنین از سکوت «شورای صلح» و مدیر آن، نیکلای ملادینف و نیز ناتوانی کشورهای میانجی و طرف‌های ضامن در جلوگیری از این اقدامات انتقاد کرد.

سخنگوی حماس افزود که این تحولات همزمان با مذاکرات جاری در قاهره و در شرایطی رخ داده که گروه‌های فلسطینی رویکردی مثبت در گفت‌وگوها از خود نشان داده‌اند.

حازم قاسم ادامه این اقدامات را نشانه عدم تمایل [رژیم] اسرائیل به اجرای توافق آتش‌بس دانست و افزود که هدف از آن، تضعیف روند مذاکرات و به شکست کشاندن تلاش‌ها برای دستیابی به تفاهمات پایدار، در راستای ملاحظات سیاسی و انتخاباتی در اسرائیل است.