این روزها فیلمی سینمایی از این کتاب پر ماجرا بر پرده نقره ای هالیوود در حال نمایش است و طبق روال "بینوایان"ها! حسابی می فروشد. کارگردان این فیلم تام هوپر بوده و به صورت موزیکال روایت می شود.

گروه فرهنگی مشرق - بینوایان نام کتابی است که 150 سال پیش نوشته شد و هنوز هم مخاطبان بی شماری دارد. داستان تعقیب و گریز یک پلیس سمج و یک ولگرد خیابانی از همان سالها، بارها و بارها دستمایه نمایش های خیابانی ، تئاتر و سپس سریال و انیمیشن سازی شد.
 
اثر فاخر و تاثیر گذار ویکتور هوگو، شخصیت های نامیرایی چون کوزت، ژان والژان و بازرس ژاور دارد که تعلق به هیچ زمان خاصی نداشته و هر نسلی با آنها ارتباط برقرار می کند. داستان جذاب این کتاب حتی نظر رهبر معظم انقلاب را هم در دوران جوانی جلب کرد و ایشان در خاطرات خود از این سریال یاد کردند و عقیده دارند این کتاب  معجزه ای است در عالم رمان نویسی!



این روزها فیلمی سینمایی از این کتاب پر ماجرا بر پرده نقره ای هالیوود در حال نمایش است و طبق روال "بینوایان" ها، حسابی می فروشد. کارگردان این فیلم تام هوپر بوده و به صورت موزیکال روایت می شود.

بازیگران نام آشنایی چون هیو جکمن در نقش (ژان والژان) و راسل کرو (بازرس ژاور) در این فیلم ایفای نقش می کنند. از نظر بسیاری از کارشناسان و منتقدان سینمایی، این فیلم از پتانسل بالایی برای درو کردن جوایز سینمایی در بخش های مختلف برخوردار است.

گفتنی است که بینوایان موزیکال 2012 در روزهای اول اکران از رقبای سرسخت خود نظیر "آرگو" به کارگردانی بن افلک و  "لینکلن" به کارگردانی استیون اسپیلبرگ؛ پیش افتاد و در صدر نشست.




منبع: هفت صبح