کد خبر 1601322
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴

به گزارش مشرق، کانال مطالعات قفقاز و آسیای مرکزی در ایتا مطلبی پیرامون کریدور زنگزور را با عنوان کریدور (ادعایی) زنگزور می تواند ارمنستان را از انزوا خارج کند منتشر کرد و نوشت:

در ادامه سیاست تهدید و تطمیع ارمنستان توسط باکو ، این بار نماینده رئیس جمهور آذربایجان در امور ویژه به روزنامه آلمانی "ZEIT" گفت که ارمنستان از طریق آنچه کریدور زنگزور خوانده می شود می تواند هزینه های ترانزیت را دریافت کرده و روابط خود را با ترکیه بهبود بخشد.

طول نوار زمینی که در خاک ارمنستان می گذرد تنها ۴۲ کیلومتر است و جمهوری آذربایجان به سبب آن ناحیه از نخجوان جدا افتاده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که احتمال وقوع جنگ وجود دارد، تاکید کرد که اصلا نیاز به جنگ نیست و این اتفاق بدون جنگ و با توافق انجام می‌شود.

اظهارات نماینده رئیس جمهور آذربایجان در امور ویژه در حالی است که رسانه های رسانه و غیررسمی باکو همزمان نقشه ای برای سال ۲۰۲۵ منتشر کرده اند که در آن کل جنوب ارمنستان تجزیه و به جمهوری آذربایجان الحاق شده است .‌

گفتنی است زنگزور عنوان ادعایی باکو بر استان سیونیک ارمنستان است و کریدور زنگزور ، در واقع فتنه تورانی ناتو برای ایجاد باصطلاح جهان ترک علیه ایران ، روسیه ، چین و ارمنستان است .

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.