به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی با عنوان ادیسه فضایی اقتصاد؛ اکتشاف یک جبهه اقتصادی جدید به ارزش ۱.۸ تریلیون دلار نوشت:

تا سال ۲۰۳۵، ارزش اقتصاد مربوط به فضا در مسیر رسیدن به سطح ۱.۸ تریلیون دلار قرار خواهد گرفت که ۶۳۰ میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۲۳ است و نرخ رشد سالانه آن معادل ۹ درصد خواهد بود؛ آماری که به شکل قابل توجهی بالاتر از نرخ رشد تولید ناخالص داخلی جهان است.

تکنولوژی‌های مرتبط با فضا باعث ممکن شدن ارتباطات بی‌سیم، مسیریابی و تشخیص زمان شده است و انتظار می‌رود خدمات مربوط به رصد زمین، محرک‌های اصلی این رشد باشند.

فراهم‌آوردندگان سخت‌افزار و خدمات در اقتصاد مربوط به فضا به تدریج بخشی از سهم بازار خود را به خدمات دیگری مانند اپلیکیشن‌های مربوط به حمل‌ونقل می‌دهند و این اپلیکیشن‌ها با به کارگیری فناوری‌های مستقر در فضا مانند ماهواره‌ها، به ارتقای محصولات و عملکرد خود می‌پردازند.

پیش‌بینی می‌شود که پنج عامل شامل زنجیره تأمین و حمل‌ونقل، مواد غذایی و نوشیدنی‌ها و ارتباطات دیجیتال، تا سال ۲۰۳۵ میلادی ۶۰ درصد از اقتصاد جهانی مربوط به فضا را به خود اختصاص دهند و البته بخش‌های دیگر نیز منفعت خواهند برد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.