کد خبر 1589760
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۹

رهبر روسیه هشدار داد که "بدخواهان" غربی هنوز خاطره تازه‌ای از تلاش های مذبوحانه‌ی اجداد خود برای مبارزه با روسیه دارند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، رییس جمهور روسیه با یادآوری تاریخ سه قرن اخیر، به کشورهای غربی درباره تلاش‌های بی‌ثمر آن‌ها علیه روسیه هشدار داد. به باور ولادیمیر پوتین، غرب خواهان انتقام از کارزارهای شکست خورده هیتلر و ناپلئون علیه روسیه است. رهبر روسیه هشدار داد که "بدخواهان" غربی هنوز خاطره تازه‌ای از تلاش های مذبوحانه‌ی اجداد خود برای مبارزه با روسیه دارند.

پوتین اضافه کرد که غرب همچنان در تلاش برای موفقیت در جایی است که آلمان نازی و فرانسه‌ی ناپلئونی شکست خوردند. . او گفت:

"بدخواهان ژئوپلیتیک ما برای خود هدف از بین بردن آن‌چه از روسیه تاریخی باقی مانده بود را تعیین کردند. از بین بردن هسته روسیه و تابع کردن هر آن‌چه که از آن باقی مانده بود ذیل منافع ژئوپلیتیک آن‌ها."

رییس‌جمهور روسیه سپس به ماموران سرویس‌های اطلاعاتی و حافظان امنیت این کشور توصیه کرد که باید سطح آمادگی خود را همچون شرایط رزمی تنظیم کنند. پوتین از کسانی که از روسیه در برابر تهدیدات غربی محافظت می‌کنند خواست که در شرایط نزدیک به زمان جنگ کار کنند تا زندگی عادی را برای مردم روسیه تضمین کنند.

رییس جمهور روسیه تاکید کرد که هر چقدر هم که غرب تلاش مغرضانه‌ی خود را برای تضعیف روسیه داشته ادامه دهد، هرگز موفق نخواهد شد

وی تاکید کرد:

"ظاهراً کسی کشور ما را حلقه ضعیفی فرض کرده است. آن‌ها اشتباه می کنند. و بسیاری قبلاً متوجه شده اند که اشتباه می کنند. این هرگز اتفاق نیفتاده است و هیچ کس هرگز نمی تواند این کار را انجام دهد."