فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به رعایت مسائل ایمنی در روز طبیعت هشدار داد و گفت: مردم از شکستن تنه و شاخه درختان و آتش زدن بوته ها در روز طبیعت در عرصه های منابع طبیعی خودداری کنند.

به گزارش مشرق از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سرهنگ ستاد «علی ملکی آهنگران» با اشاره به اینکه همه با هم در روز سیزده بدر از طبیعت حمایت کنیم، خواستار آن شد تا مردم و مسافران از بردن خودرو تا عمق طبیعت و کوبیدگی خاک و گیاهان طبیعی اجتناب کرده و مسیری را برای رسیدن به طبیعت پیاده طی کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: همچنین هموطنان از شکستن تنه و شاخ و برگ درختان و آتش زدن بوته ها اجتناب کنند، بخشی از پخت و پز غذایی در منزل انجام و در صورت امکان برای تهیه آتش از ذغال یا کپسول های گاز استاندارد با مراعات نکات ایمنی استفاده شود.

وی اضافه‌کرد: سبزه های نوروز را در طبیعت رها نکنیم و آنها را به شهرداری ها و دامداری ها تحویل دهیم.

این مسوول با بیان اینکه مردم از ایجاد آلودگی صوتی در طبیعت اجتناب کنند، یادآور شد: موجودات زنده بالاخص حیات وحش به صداهای ترقه و مواد منفجره حساس هستند.

ملکی آهنگران با بیان اینکه هموطنان از روشن کردن آتش و رها کردن آن در طبیعت خودداری کنند، افزود: از بردن ظروف یک‌بار مصرف به طبیعت در این روز خودداری شود.

وی تصریح کرد: هموطنان از همراه بردن وسایلی همچون اره، تبر، تفنگ بادی و ساچمه ای که باعث تخریب طبیعت می شود، خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه مردم از رها کردن اضافه مواد غذایی خود در طبیعت خودداری کنند، گفت: همچنین برای جلوگیری از آلودگی آب های روان از مصرف مواد شوینده در جوبیارها، کانال ها، دریاچه ها و رودخانه ها جلوگیری و در صورت امکان ظروف استفاده شده در روز طبیعت را برای شست و شو به منزل بازگردانند.

وی از مردم خواست تا از ریختن مواد غذایی اضافه و پرتاب زباله در طبیعت و جاده ها خودداری کنند و افزود: رها نکردن ماهی های قرمز در تالاب ها و آب‌های روان و دریاچه ها و رودخانه ها، نکته دیگری است که باید به‌طور جد مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که قصد رهاسازی آنها را داریم در حوض های بسته انجام شود.