کد خبر 1587701
تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵

بعد از تجاوز جنسی اشغالگران ارتش رژیم صهیونیستی به زنان فلسطینی در بیمارستان الشفا، سکوت خبری رسانه‌های فارسی زبانی که خود را حامی زنان معرفی می‌کنند، جای تامل دارد.

به گزارش مشرق، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر تاکنون، یعنی تنها در حدود ۱۷۰ روز، بیش از ۳۲ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است. به گزارش منابع حقوق بشری و سازمان ملل، بیش از دوسوم این جمعیت، زنان و کودکان هستند و بخش قابل توجهی از مردم فلسطین، به خاطر قحطی و گرسنگی کشته می‌شوند.

یکی از بزرگترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی، محاصره مراکز درمانی و حمله به آن‌ها است. تنها در یک مورد، حمله ارتش این رژیم به بیمارستان المعمدانی، منجر به شهادت حدود ۱۰۰۰ فلسطینی شد. بیمارستان الشفا نیز بارها مورد حمله قرار گرفته است. اما در این میان، اتفاقی رخ داده که یکی از بزرگترین جنایت‌ها را رقم زده است. در آخرین محاصره بیمارستان الشفا، نیروهای اسرائیل به زنان فلسطینی در بیمارستان الشفا تجاوز جنسی کرده و سپس آن‌ها را به شهادت رساندند.

اما در این بین، سکوت خبری رسانه‌های مدعی حمایت از زنان، قابل توجه است. شبکه صهیونیستی اینترنشنال نه تنها با تجاوز جنسی به زنان فلسطینی مقابله نکرد، بلکه از حمله اسرائیل به بیمارستان الشفا حمایت کرد؛ با این توجیه که مرتبطین با نیروهای حماس در بیمارستان حضور داشتند.

سایر رسانه‌های فارسی زبانِ مدعی حمایت از زنان همچون منوتو و بی‌بی‌سی نیز، در این باره سکوت کردند. لازم به ذکر است که شبکه منوتو پس از ۷ اکتبر و درگیری اسرائیل در جنگ غزه و عدم امکان حمایت مالی صهیونیست‌ها از این شبکه، به یک باره منحل شد. با این حال کانال تلگرامی آن به فعالیت ادامه می‌دهد.

رسانه‌های فارسی زبان وابسته به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و کشورهای اروپایی مثل رادیو فردا، صدای آمریکا و دویچه‌وله، تجاوز نیروهای اسرائیلی به زنان فلسطینی را سانسور و تلاش کردند حمله به بیمارستان را با دروغ‌هایی مثل حضور نیروهای مسلح در بیمارستان، توجیه کنند.

این رفتار رسانه‌های فارسی زبان معاند ایران، بار دیگر نشان داد که رژیم صهیونیستی، یکی از عوامل پشت پرده پروژه امنیتی زن، زندگی، آزادی بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها