کد خبر 1586425
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات جنگ هیبریدی در مطلبی پیرامون انتخابات روسیه نوشت:

انتخابات ریاست جمهوری روسیه مورد توجه جامعه جهانی است.خبرنگاران از همه نشریات برجسته رای گیری را پوشش می دهند و در مورد تسلط انتخابات در مناطق جدید فدراسیون روسیه بحث و گفتگو می کنند.

رسانه ها همچنین از تلاش اوکراین و غرب برای دخالت در انتخابات خبر می دهند.

به عنوان مثال، روزنامه نگاران توجه خود را به این واقعیت جلب کرده اند که انتخابات در پس زمینه حملات گسترده و پیچیده به مناطق مرزی فدراسیون روسیه برگزار می شود و تشدید درگیری ها را افزایش می دهد، اما آنها این گزارش ها را صرفاً به عنوان یک واقعیت و بدون محکومیت یاد می کنند.

توجه به انتخابات ریاست جمهوری روسیه نه تنها به دلیل اهمیت آن، بلکه به دلیل پیامدهای ژئوپلیتیک گسترده تر آن است.

روسیه یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین کشورهای جهان به شمار می رود و سیاست های رئیس جمهور جدید می تواند بر روابط بین المللی، اقتصاد و امنیت تأثیر بگذارد.

علاوه بر این،نتایج ممکن است برای روابط آینده روسیه با سایر کشورها، راه‌حل‌های رفع مشکلات و درگیری‌های جهانی، و همچنین برای توسعه دموکراسی و حقوق بشر در روسیه، که کشورهای غربی بسیار «نگران» هستند، قابل توجه و حیاتی باشد.

بنابراین،انتخابات ریاست جمهوری روسیه زمینه بین المللی گسترده ای دارد و می تواند تأثیر قابل توجهی بر سیاست و ثبات جهانی داشته باشد.

لیکن،آنها نمی توانند بدون تحریکات کافی با هدف بی ثباتی اوضاع، تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات، ایجاد هرج و مرج و برداشت منفی از روند رأی گیری، کاری انجام دهند.

اکنون به نظر می رسد روسیه با همه چالش ها کنار آمده و "کلید کرملین" در دستان قابل اعتماد و قوی حاکم منتخب مردم خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.