رییس جمهور در جمع باشکوه مردم ایذه تاکید کرد: اجازه نمی دهم رشوه و فساد در سیستم اداری کشور نفوذ کند چراکه اراده بنده و همه دولتمردان خدمت بی منت، صادقانه و بی چون و چرا به مردم است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی روز جمعه در نخستین برنامه سفر خود به خوزستان بعد از ورود به فرودگاه دزفول، در مجموعه صنعتی پاک چوب شهرستان شوش حضور یافت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این مجموعه تولیدی، با مدیریت آن در خصوص روند کارها و ظرفیت های تولید و اشتغال آن گفت وگو کرد.

وزیر جهادکشاورزی، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و استاندار خوزستان نیز در این بازدید رییس جمهور را همراهی کردند.

آیین بهره برداری از این مجموعه تا دقایقی دیگر با حضور حجت الاسلام رییسی برگزار می‌شود.

مجموعه کشت و صنعت پاک چوب با هدف تکمیل زنجیره تامین، کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به اجرای ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و کاشت ۱۰۲ میلیون اصله نهال اکالیپتوس کرده است که این امر علاوه بر توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی زیر ساخت لازم جهت تامین مواد اولیه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب را نیز ایجاد کرده است.

این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به آموزش و ترویج کاشت نهال اکالیپتوس و توزیع گسترده آن در میان کشاورزان منطقه و کل کشور به صورت قرارداد خرید تضمینی محصول کرده است لازم به ذکر است که در زراعت چوب اکالیپتوس علاوه بر استفاده از چوب، برگ آن نیز جهت مصارف صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در همین راستا متخصصان و کارکنان این مجموعه طی مدت ۲ سال با تلاش شبانه‌روزی و غلبه بر تحریم‌های ظالمانه موفق به نصب و بهره‌برداری آزمایشی بزرگ‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه شدند.

بهره برداری رسمی از پروژه بزرگ میادین نفتی در غرب کارون، حضور در مجموعه صنعتی پاک چوب شوش، بازدید از اقدامات انجام شده در حوزه زراعت چوب، طرح کشت و صنعت تخته فشرده و افتتاح رسمی شرکت تولیدی «نوین چوب تخت فشرده خاورمیانه» از جمله برنامه های رییس جمهور در سفر به خوزستان است.

بازدید از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان، دیدار با مردم ایذه و بررسی روند اجرای مصوبات سفرهای قبلی مربوط به این منطقه به ویژه در زمینه آب آشامیدنی و کشاورزی، کارخانه اکسید منیزیم، کارخانه تولید ورق گرم فولادی و احداث گلخانه ها و همچنین بهره برداری از کارخانه فولاد زمزم سه و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز از برنامه‌های سفر رییس جمهور به خوزستان است.

افتتاح طرح‌های پتروشیمی، بیمارستان ۶۴ تختخوابی نوید در بندر امام خمینی(ره)، افتتاح متمرکز چند طرح وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و شبکه فاضلاب در منطقه دارخوین و برخی طرح‌های دیگر با حضور وزرا یا به صورت ویدئو کنفرانس از دیگر برنامه‌های سفر آیت الله رییسی به خوزستان است.

رییس جمهور همچنین قرار است با سفر به مناطق عملیاتی در میان کاروان‌های راهیان نور حاضر شود؛ آیت الله رییس پیش از این در هفتم اردیبهشت امسال برای هفتمین بار در طول دولت سیزدهم به این استان سفر کرده بود.

این هشتمین سفر حجت الاسلام رئیسی به استان خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون است و قرار است رییس جمهور در این سفر علاوه بر افتتاح رسمی چندین پروژه و طرح‌های اقتصادی و عمرانی، با مردم برخی شهرهای استان نیز دیدار کند.

رییس جمهور: سیاست محوری دولت سپردن کار به بخش خصوصی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در آیین افتتاح واحد پاک چوب شوش با تقدیر از کارگران، کارشناسان و مدیریت این کارخانه افزود: ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بخش خصوصی و نظارت و سیاست گذاری دولت راه تحول در تولید و اشتغال در کشور است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار فرصت شغلی مستقیم و هشت هزار شغل غیرمستقیم با بهره برداری از این واحد تولیدی ایجاد شده است، اظهار کرد: افزایش نیروی انسانی شاغل به ۱۰ هزار نفر، خطوط تولید و همچنین تکمیل زنجیره تولید از جمله اهداف پیش بینی شده برای توسعه این مجموعه است.

رییس جمهور ادامه داد: کاشت و تبدیل نهال به ام دی اف در این کارخانه انجام می شود که باید با تکمیل زنجیره تولید، ظرفیت تولید و اشتغال در این کارخانه به حداکثر برسد تا در این منطقه دیگر فرد بیکاری نداشته باشیم.

وی با تاکید بر افزایش کیفیت محصولات تولید داخل برای رقابت با محصولات خارجی، گفت: کمیت و کیفیت تولیدات داخلی باید افزایش یابد تا امکان تولید محصولات رقابتی در کشور بیش از پیش فراهم شود.

 مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان با سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد ریال روز جمعه در آیینی با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

اولین پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در شوشتر افتتاح شد

پیش از ظهر جمعه حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه سفر خود به استان خوزستان به شهرستان شوشتر سفر کرد.

و بر این اساس اولین پروژه «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند»، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در مجتمع کشت و صنعت کارون واقع در شوشتر به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در فاز اول در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار و در فاز دوم در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.

رییس جمهور: اجازه نمی‌دهم رشوه و فساد در سیستم اداری نفوذ کند

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در جمع باشکوه مردم ایذه اظهار کرد: از اینکه در جمع باصفا، صمیمی و ارزشمند مردم ایذه قرار دارم بسیار خرسند هستم. برای بنده و همکارانم که در این جمع با شکوه و با محبت شما مردم هستیم توفیق است، این همه ابراز محبت شما حتماً به اعتبار آن است که بنده به عنوان طلبه خدمتگزارارادتمند به مردم و ولایت هستم.

رئیس جمهور بیان کرد: تاریخ این سرزمین همه نشانه‌هایی از رشادت، شجاعت، ایستادگی و مقاومت مردم لر، ایل بختیاری و نشان دهنده آن است که مردم این سامان همواره ارزش‌های الهی و ارزش‌های این ملت را حفظ کرده اند.

وی با بیان اینکه تاریخ ایل بختیاری و تاریخ این خطه، گواه بر این است که مردم این سرزمین در مقابل زیاده طلبی‌ها ایستادگی کرده اند، تصریح کرد: مقاومت مردم و ایل بختیاری در زمان قاجاریه، در دوران ستم شاهی پهلوی نشان داد که آنها مردمی علاقمند به دین، ارزش‌ها و انقلاب کشور هستند و همواره تاریخ گواه بر این بوده که غیرت در این مردم موج می‌زند.

رئیس جمهور گفت: حضور لرها و بختیاری‌های عزیز در دفاع مقدس حضور بسیار روشن است. ۳۳۰ شهدای عالی قدر این سرزمین، جانبازان و سرداران سرافراز این خطه همه گواه بر این است که مردم عزیز بختیاری چگونه ایستادگی و مقاومت کردند، سلحشوری، غیرت مندی، مقاومت و رشادت از خودشان نشان دادند و به جای گذاشتند لذا تاریخ ایل بختیاری و تاریخ این کشور گواه بر این است که آنچه امام فرمود عشایر ذخایر هستند و آنچه رهبری فرزانه انقلاب در مورد شما مردم فرمود که اینها جواهر و ذخایر ارزشمند انسانی هستند که همواره پشتوانه انقلاب اسلامی بودید و در عرصه‌های مختلفی دوستان را امیدوار کردید و دشمنان را ناکام گذاشتید.

آقای رئیسی ادامه داد: در ایذه ما شاهد بودیم که در مقاطع مختلفی دشمن قصد توطئه و فتنه گری داشت امام مردم هوشیار، با بصیرت، ولایی و دوست دار انقلاب اسلامی دشمن را ناکام گذاشتند.

وی افزود: بنده به مردم شهرهای ایذه، باغملک، صیدون، میداوود، دهدز و همه مردمی که در این منطقه بزرگ بختیاری نشین هستند و به همه عزیزانی که با خیل عظیم جمعیت چه در درون این مکان مقدس و چه بیرون هستید ادای احترام می‌کنم.

تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه

رئیس جمهوربا اشاره به مشکلات تأمین آب شرب و کشاورزی برای مردم منطقه اظهار کرد: انتقال آب از سد کارون۳ به شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز و … تسریع می‌یابد و وزیر نیرو همراه من است در این سفر تا این مسئله را تسریع دهد.

وی افزود: طرح انتقال آب به ایذه و باغملک به عنوان یک ضرورت با اولویت حتماً مورد تاکید است و توجه خواهد بود و همه موانع آن مترفع می‌شود تا آب به سرعت به مردم منطقه برسد.

رئیسی به مسئله بیکاری در ایذه اشاره کرد و گفت: مردم این منطقه و ایل بختیاری از دیر باز در بحث کشاورزی و دامداری فعال بوده‌اند و دولت برای رفع مشکل بیکاری مصمم است که از توسعه کشاورزی و دامداری حمایت کند و این مشاغل را تقویت کند.

فضای مناسب ورزشی برای بانوان

رییسی همچنین گفت: اجرای طرح فولادی ورق با سرمایه گذاری شرکت‌های ایمیدرو و فولاد خوزستان و چند شرکت بزرگی که می‌توانند در اینجا سرمایه گذاری کنند باید تسریع شود، مقدمات را باید استاندار و وزیر صمت فراهم کنند تا سریعاً صنعتی که می‌تواند اشتغال ایجاد کند در این منطقه انجام‌گیرد.

وی افزود: موضوع ورزش و کشتی در ایذه و منطقه ایل بختیاری مهم است و اختصاص سالن مناسب و سالن چند منظوره برای بانوان اهمیت دارد و ان شاء الله فضای مناسب برای ورزش بانوان فراهم خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: اعتبارات لازم برای فعالیت بیش از ۲۰۰ نفر از کسانی که برای فعالیت در بخش گلخانه‌ای اعلام آمادگی کردند، فراهم خواهد شد.

وی بیان به جایگاه باستانی ایذه نیز اشاره کرد و گفت: ایذه منطقه باستانی، تاریخی و گردشگری است و فعال شدن اقتصاد گردشگری در منطقه موضوع محوری است. دولت برای فعال شدن سرمایه‌گذاران و کارآفرینان گردشگری منطقه ایذه مساعدت خواهد کرد.

رییسی بیان کرد: اجازه نمی‌دهم رشوه و فساد در سیستم اداری کشور نفوذ کند چرا که اراده بنده و همه دولتمردان خدمت بی منت، صادقانه و بی چون و چرا به مردم است.

وی تصریح کرد: مبادا بشنوم که روابط ناسالم در سیستم اداری کشور نفوذ کرده و جای روابط سالم را گرفته است.