رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی ها از سال ۲۰۰۲ زیرساخت ها را به عنوان یک هدف در نظر گرفتند چرا که تخریب زیرساخت ها به معنای قطع خدمات به مردم است. 

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی دانشگاه حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام، سردار جلالی در اولین همایش سراسری پدافند غیرعامل و مدیریت بحران که در دانشگاه علوم و فنون حضرت امیر المومنین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود، افزود: آمریکایی الگوهای مختلفی برای انجام این کار پیش بینی کردند و در این شرایط حفاظت از زیرساخت ها اولویت است و باید به گونه ای رفتار کرد که در زمان بحران، خدمات به مردم قطع نشود و از روش های سنتی حفاظت فاصله گرفت.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: با تاکید بر این که دانش سیستمی و استفاده از شبکه ها باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اثر حمله به زیرساخت ها مستقیم و غیر مستقیم است اما باید الگوی تداوم خدمات رعایت شود تا در صورت هر حمله سایبری و تهدیدی خدمات به مردم قطع نشود.

وی افزود: قانون پدافند غیر عامل تصویب و ابلاغ شده و براساس آن کمیته و شورای پدافند غیر عامل تشکیل شده است، اجرای این قانون برای همه دستگاه ها الزامی و برای اولین بار اجرا نشدن این قانون‌ و مصوبات، جرم انگاری شده است و در صورت تخلف، دستگاه قضایی برخورد می کند.

جانشین فرمانده دانشگاه علوم و فنون حضرت امیر المومنین (ع) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این همایش گفت: در این دانشگاه رسته های مختلف نیروی زمینی در چهار دانشکده تخصصی آموزش می بینند.

سردار امیر حسین اکبری افزود: با برگزاری این همایش درصدد هم افزایی بیشتر و نزدیک کردن ظرفیت های دستگاه های دولتی و یگان های نظامی هستیم تا در زمان بحران بتوان بهترین عملکرد داشته باشیم و برپایی نمایشگاه امروز در همین راستا است و بخش کوچکی از توانمندی ها به نمایش درآمد.

وی اضافه کرد: در این دانشگاه رسته های مختلف پدافند غیر عامل آموزش داده می شوند و به دنبال همکاری بیشتر با دستگاه های دولتی هستیم.

در پایان این مراسم از خانواده شهید استاد ابوالفضل علیجانی و همچنین اساتید حوزه پدافند غیرعامل تجلیل شد.

همچنین در حاشیه این همایش سردار جلالی از نمایشگاه پدافند غیرعامل بازدید کرد و در جریان آخرین اقدامات و تمهیدات دستگاه های دولتی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران قرار گرفت.