کد خبر 154533
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۴

کارگردان فيلم هتاکانه عليه پيامبر اسلام(ص)، در تازه ترين مصاحبه خود با يک رسانه آمریکايي، مسلمانان را نادان و متوهم خواند و گفت: در صدد پخش کامل فيلم موهن دوساعته خود است که تا کنون تنها 13 دقيقه از آن پخش شده است.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، راديو آمريکايي سوا در مصاحبه اي که با سام باسيل کارگردان فيلم موهن عليه پيامبر اکرم(ص) انجام داده، به نقل از وي نوشت که او همچنان از کاري که انجام داده پشيمان نيست و برعکس قصد دارد کل فيلم را اکران کند.

وي که از سه روز پيش به علت خشم انقلابي مسلمانان مخفي شده و از مکاني ناشناس مصاحبه هاي خود را انجام مي‌دهد، در گفت وگو با اين راديو مدعي شد که اين فيلم ارتباطي به آمريکا ندارد.

وي که تابعيت آمريکايي دارد، با توهين به مسلماناني که در اعتراض به هتک حرمت پيامبر خود به خيابان ها ريخته اند، آنها را "غوغاسالار"، "دزد"، "غارتگر" و "حرامي" خواند و مدعي شد که آنها نادانند و در توهم به سر مي برند.

باسيل که سعي کرده در اين گفت وگو با لهجه مصري صحبت کند، از مرگ سفير آمريکا در ليبي ابراز تأسف کرد و گفت که آمريکا در اين قضيه، مظلوم واقع شده اما مدعي شداين فيلم، ارتباطي به آمريکا ندارد و وي قصد دارد کل فيلم را پخش کند.

اين اسلام ستيز آمريکايي در واکنش به سخنان بازيگران اين فيلم مبني بر صداگذاري مجدد فيلم پس از تصويربرداري، اظهارات آنها را در مورد تغيير ديالوگ هاي فيلم را رد نکرد و گفت که آنها به علت اينکه عضو سنديکاي بازيگران نيستند، حقوق خود را به صورت نقدي دريافت کرده اند و حق اعتراض به تغييرات انجام شده در اين فيلم را ندارند.

وي افزود: اين فيلم, مال من است و زمان کل آن دو ساعت است که تنها 13 دقيقه از آن منتشر شده است.

وي با اشاره به اينکه انتظار چنين واکنشي را از مسلمانان در مورد اين فيلم نداشته، از معرفي کامل خود خودداري و از صحبت در مورد مکان حضورش امتناع کرد اما در عين حال مدعي شد که اين کار را به خاطر کشوري که در آن اقامت دارد انجام مي دهد.

باسيل هر گونه حمايت دولتي از فيلم خود را رد کرد و مدعي شد که حفاظتي از وي صورت نمي گيرد و وي زندگي طبيعي خود را مي گذراند.

او گفت که مي خواهد از دنياي سينما خداحافظي کند. او حتي از ترس، حتي به سن خود هم اشاره نکرد و تنها مدعي شد که متولد مصر است و در سال 1969 ميلادي از دانشکده ادبيات "دفعه" دانش آموخته شده است.

پخش فيلم اهانت بار و سراسر دروغ موسوم به "بي گناهي مسلمانان" که در آن، شخصيت پيامبر رحمت(ص) به زشت ترين شکل ممکن به تصوير کشيده شده است، از هفته گذشته موج گسترده اي از خشم عمومي مسلمانان در سراسر جهان را به دنبال داشته که در حمله به سفارتخانه هاي آمريکا در کشورهاي اسلامي نمود يافته است.