کد خبر 1539803
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸

رئیس سازمان صداوسیما درخصوص حق پخش مسابقات ورزشی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۳ آبان‌ماه) در حاشیه جلسه هیات دولت،‌گفت: ما با موافقت وزارت ورزش و جوانان پیشنهادی را درخصوص حق پخش به کمیسیون تلفیق مجلس ارائه کردیم. مصوبه اولیه کمیسیون تلفیق هم بود. اما، مجدداً در فرآیند بررسی به کمیسیون تلفیق بازگشت.

وی افزود: آنچه در صحن مطرح شد پیشنهاد مشترک ما و وزارت ورزش نبود، پیشنهاد ما این بود که همانگونه که برای پخش برنامه‌های ورزشی خارجی دولت محترم حق پخش را به صدا و سیما پرداخت کرده و صدا و سیما به طور رایگان آن را پخش می‌کند، عیناً برای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی داخلی نیز همین اتفاق رخ بدهد. یعنی حق پخش مشخص شود و دولت محترم آن را تامین کند و صدا و سیما با هماهنگی وزارت ورزش در اختیار فدراسیون‌ها قرار بدهد.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه ضمن تشریح پیشنهاد درخصوص حق پخش صداوسیما، تصریح کرد: قرار شد تا شش ماه پس از تصویب برنامه هفتم توسعه صدا و سیما آیین نامه‌ای را پیشنهاد بدهد و در دولت تصویب شود. دوباره تاکید خواهیم کرد بر اینکه حق ورزش و فدراسیون‌ها پرداخت شود که حق مسلم و مشروع است. منتها منابع آن اگر تصویب نشده باید با یک شیوه دیگری منابع تامین شود تا بتوانیم حق پخش را پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: ما حتما در آن مقطع زمانی هم بر پیشنهاد تصویب نشده‌مان تاکید خواهیم کرد. حق وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها مسلما باید پرداخت شود، اما حالا که تامین منابع ریالی حق پخش طبق پیشنهاد ما انجام نشد، باید تمهیدات دیگری برای منبع تامین اندیشیده و پرداخت شود.