به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اخبار سوئد مطلبی را درخصوص بالاتر بودن رتبه ایران از سوئد در رتبه‌بندی قدرتمندترین کشورهای جهان منتشر کرد:

بر اساس نظرسنجی جهانی انجام شده توسط شبکه‌ی US News & World Report، ایالات متحده، چین و روسیه در صدر رده بندی ۲۵ کشور قدرتمند جهان در سال ۲۰۲۳ قرار دارند. این شبکه آمریکایی که متخصص در بررسی رتبه بندی بهترین کشورهاست، نظر ۱۷ هزار نفر را درباره افکار آنها در مورد ۸۷ کشور مختلف نظرسنجی کرده تا ۲۵ کشور قدرتمند جهان را انتخاب کند.

این رتبه بندی تأثیر کشورها را بر اساس درک شرکت کنندگان از عواملی مانند قدرت سیاسی، اقتصادی و نظامی ارزیابی می‌کند.

سوئد در رتبه ۲۳ جهانی قرار دارد

در این گزارش آمده است که تعهدات سوئد به حقوق بشر، خدمات عمومی و پایداری، آن را به یک رهبر محترم در امور بین‌المللی تبدیل کرده است. این کشور همچنین مراقبت‌های بهداشتی و تحصیلات دانشگاهی رایگان ارائه می‌دهد و یکی از طولانی‌ترین رکورد داشتن امید به زندگی در جهان را دارد.

این رسانه به اتحادهای بین المللی قوی و نفوذ اقتصادی سوئد و این که یکی از بزرگترین مناطق زمینی در اتحادیه اروپا را در اختیار دارد اشاره کرد.

ایران در رتبه ۱۸ جهانی قرار دارد

ایران یکی از بزرگترین اقتصادهای خاورمیانه را دارد. این کشور به دلیل موقعیت استراتژیک و همچنین نفت فراوان و سایر منابع طبیعی، مدت‌هاست توجه قدرت‌های بزرگ جهانی را به خود جلب کرده است.

بر اساس گزارش اقتصاد ایران با وجود داشتن ۱۰ درصد از ذخایر نفتی شناخته شده جهان و عضوی از بنیانگذار اوپک، همچنان با داشتن میراث انزوا به شدت آسیب می‌بیند.

رتبه بندی قدرت آن به شدت با قدرت نظامی مرتبط است.

منبع: www.businessinsider.com

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.