کد خبر 1525921
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳

این گزارشگر تصاویری از عملیات اخیر نیروهای امنیتی روسیه در منطقه بریانسک را به اشتراک گذاشت که در آن گروه دیگری از نیروهای عملیات ویژه اوکراینی اعزامی برای خرابکاری درون خاک روسیه، منهدم شده است.

به گزارش مشرق؛ یک گزارشگر نظامی روسیه تصاویری از عملیات اخیر نیروهای امنیتی روسیه در منطقه بریانسک را به اشتراک گذاشت که در آن گروه دیگری از نیروهای عملیات ویژه اوکراینی که با ماموریت خرابکاری درون خاک روسیه اعزام شده بودند، منهدم شدند. بر اساس گزارش‌های محلی، گروه اوکراینی در شب ۹ سپتامبر منهدم شد. این گروه متشکل از ۷ نظامی عالی رتبه اوکراینی نیروهای عملیات ویژه اداره اطلاعات اصلی اوکراین، از جمله حداقل یک سرهنگ و سایرین که سرگرد گزارش شده‌اند. از آنجایی که فیلم تایید می‌کند که خرابکاران هیچ مدرکی با خود نداشتند، آن‌ها احتمالاً اطلاعات شخصی خود را در بازجویی‌ها فاش کردند.

یکی از پرسنل گارد ملی روسیه Rosgvardiya گفت:

«همه لباس‌های استتاری منشأ ناتو به تن داشتند. آن‌ها تفنگ‌های M-۱۶ و M-۴ آمریکایی داشتند. هر کدام دو نارنجک داشتند. معلوم شد که آن‌ها انتظار مبارزه طولانی را نداشتند.»

حتی قطب نماهای ساخت آمریکا در اختیار ارتش اوکراین قرار گرفته است.

در حالی که سربازان بسیج شده آموزش ندیده اوکراینی در حملات خونین در خطوط مقدم می میرند، ارتش اوکراین در حال از دست دادن سربازان حرفه‌ای بیشتر و بیشتری در عملیات‌های مخاطره‌آمیز درون خاک روسیه است. گروه‌های خرابکار کوچکی که دائماً به آن سوی مرز روسیه اعزام می‌شوند، عمدتاً با هدف انجام حملات تروریستی از جمله علیه غیرنظامیان هستند.

این گروه از نظامیان حرفه‌ای اوکراینی توسط سه تن از نیروهای ذخیره گارد روسیه منهدم شد. در نتیجه نبرد دو اوکراینی کشته و پنج نفر دیگر اسیر شدند. خرابکاران تسلیم شدند و خواستار کمک رسانی به مجروحان شدند. دو نظامی روس به طور جزئی زخمی شدند.

نیروهای روسی از وزارت دفاع و FSB به صحنه آمدند و اسرا را دستگیر کردند. به مجروحان کمک‌های پزشکی داده شد، آن‌ها خلع سلاح شدند و اجساد کشته‌شدگان را روی کابل بلندی کشیدند تا بررسی کنند که آیا اجساد آنها توسط همرزمانشان مین گذاری نشده است یا خیر.

ویدئوی به اشتراک گذاشته شده توسط خبرنگار نظامی روسیه نیز شامل بازجویی از یکی از خرابکاران اسیر شده بود.