کد خبر 1521261
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱

یک فروند جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» نیروی دریایی آمریکا نزدیک پایگاه نظامی در ایالت کالیفرنیا سقوط کرد و خلبان آن جان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا شنبه شب به وقت تهران تایید کرد که یک خلبان جنگنده «اف-۱۸ سوپرهورنت» این کشور حین سانحه پنجشنبه گذشته نزدیک پایگاه «تفنگداران دریایی» در ایالت «کالیفرنیا» جان خود را از دست داده است.

به گزارش منابع خبری، این سانحه در شرق پایگاه «میرامار» نیروی دریایی در کالیفرنیا رخ داد. تیم جستجو و نجات بعد از این سانحه موفق شد بقایای این خلبان آمریکایی را پیدا کند. نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده که تیم تحقیق در حال بررسی علت این سانحه است.

بر اساس این گزارش، اف-۱۸ سوپر هورنت، یک جنگنده فراصوت و چندمنظوره ناونشین تک سرنشین و ۲ سرنشین است. سوپرهورنت سال ۲۰۰۶ جایگزین جنگنده‌های «اف-۱۴» رهگیر نیروی دریایی آمریکا شد.

چندی قبل نیز یک فروند جنگنده «اف-۵» تک سرنشین نیروی دریایی آمریکا پس از برخاستن از پایگاه به اقیانوس اطلس سقوط کرد. در این سانحه جنگنده اف-۵ در حال انجام ماموریت آموزشی در اقیانوس اطلس بود که به دلایل نامعلوم سقوط کرد. خلبان این جنگنده لحظاتی قبل از سقوط موفق به خروج اضطراری شد. اف-۵ جنگنده تاکتیکی و تهاجمی تک سرنشین است که برای شبیه سازی هواپیماهای دشمن حین آموزش رزمی هوا به هوا استفاده می‌شود.

نیروی دریایی آمریکا معمولا به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات بیشتر در مورد این سوانح خودداری می‌کند و تنها سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به گفتن این جملات بسنده می‌کند که ایمنی و رفاه خلبان ما اولویت اصلی ارتش است و علت حادثه بررسی خواهد شد.

منبع: فارس